שלום, לפני חודשיים הזמנתי חבילת נופש לחו"ל כך שכרטיס הטיסה נקנה ל – 4 ימים קדימה ממועד הרכישה. לצערי, יום קודם למועד הטיסה אמי, בת 76, אושפזה בפתאומיות ונפטרה באותו יום. אימי הייתה במצב גופני חלש ועם מטפלת, אך לא הייתה במצב שאינו מאפשר את טיסתי לחו"ל. מיד עם הידיעה על אשפוז אימי התקשרתי לחברת הנסיעות וביקשתי לבטל את הטיסה, החברה אמרה כי מאחר ומדובר בביטול של פחות מ – 24 שעות אין באפשרותה לזכות אותי אפילו בדולר אחד. ברשותי היה ביטוח נסיעות לחו"ל והגשתי תביעה. חברת הביטוח השיבה לי כי: על פי תנאי הביטוח קיים תנאי קיים חריג... כי המבטח לא ישלם תביעה הנובעת או הקשורה במצב בריאות בגינו בן משפחה קרוב בטיפול רפואי, לרבות טיפול תרופתי בלבד, ו/או במעקב רפואי, בעת צאת המבוטח לחו"ל או במשך 6 חודשים שקדמו לצאתו, או בגין החמרה ושינוי לרעה פתאומי ובלתי צפוי של מחלה שהיתה קיימת בעבר לפני צאת המבוטח לחו"ל" כמובן שלא הייתי מודע לסעיף זה בעת החתימה (רכשתי את הפוליסה באינטרנט). הסעיף הנ"ל נראה לי התחכמות שמונעת את כל מקרי המוות בעולם והיא בעיני התחמקות מבישה. וכי יש מישהו בגילאים מבוגרים שלא מקבל איזה שהוא טיפול תרופתי? וכי יש מישהו מבוגר שלא נמצא במעקב רפואי כלשהו? רק אולי במקרה של מוות מאירוע טרור או התאבדות הסעיף לא יהיה רלבנטי, וגם לזה בטח יש איזה סעיף בפוליסה שאני לא מכיר כך שהפוליסה לא תכסה התאבדות או מקרה טרור. כאמור, אימי הייתה במצב גופני חלש וכל סיבת מוות ניתן לייחס להחמרה או לשינוי לרעה פתאומי למחלה שהייתה לה. יש לי תחושה כי מדובר בפוליסה חסרת ערך שבה חברת הביטוח מרוקנת את כל מהות הפוליסה ומנקה עצמה מכל תשלום עתידי. האם חברת הביטוח צודקת? תודה
נדב שלום,
לצערי במקרה זה אכן יש צדק בטענת חברת הביטוח.
שלא תדע עוד צער.
דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר