אבי היה מעורב בתאונת שרשרת עם רכב חדש שרכש וביטח רכבו דרך סוכנות ביטוח עימה עובדת סוכנות הרכב ממנ רכש את הרכב. חברת ביטוח זו דרשה מספר שיקים (בסכומים גבוהים כמעט בשווי הרכב) בטענה שכך הם יסדירו את התביעה מהר יותר ואבי בתמימותו שילם. הרכב שלו תוקן במוסך הסדר אך חלק מהשיקים נפדו (אע"פ שנאמר לו שהם יוחזרו לו בסוף ההליך)ושיק בסך גבוה עדיין ברשות הבטוח (סכום שגם אין לאבי בחשבונו). אבי אדם מבוגר פנסיונר ותמים. מעולם לא שמעתי על התנהלות כזו כבר חלפה חצי שנה מאז התאונה וטרם הוא קיבל את שיק הערבון ובנתיים גם נגבה ממנו סך של 5000 ש"ח כשההשתפות העצמית היא פחות מ-1000. האם פנייה למפקח על הביטוחים תפתור את הבעיה. אבי מרגיש מרומה ע"י חברת הביטוח . מה אפשר לעשות?
שכחתי לציין בתאונת השרשרת היו כ-6 רכבים והוא באמצע.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעל שלום
קימות שתי אפשרויות האחת היא הגשת תביעה לבית המשפט (בתביעה זו ניתן אף לתבוע לא רק את חברת הביטוח שלכם, אלא אף את מי שגרם לנזק).
דרך שנייה פניה כפי שציינת למפקח על הביטוח.
החסרונות: ניהול הליך בבית משפט אורך הרבה זמן. למפקח על הביטוח לרב אין דרך לאכוף את החלטותיו בשונה מבית משפט אשר את פסק דינו ניתן לממש בהוצאה לפועל.
המלצתנו כי היתרונות בפניה לבית משפט עולים על החסרונות.
שבוע טוב,
דורון קמיר,עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר