מצ"ב פניה ששלחתי לחברת הביטוח: בתאריך 14.10.15 התרחשה תאונת דרכים בה הרכב הוכרז טוטלוס על ידי חברת הביטוח. רק ביום (07/12/15, 54 ימים מיום קרות האירוע, 42 ימים מיום שבו כל המסמכים הועברו ו-34 ימים מיום אישור התביעה) התביעה שולמה. חשוב לציין כי המסמכים מצדי הועברו ב-26.10 ולא נדרש ממני מידע נוסף. אגב, השמאי מונה על ידי חברת הביטוח (בהסכמתי). למיטב הבנתי את לשון החוק, ישנה חריגה מהימים בהם התביעה הייתה אמורה להיות משולמת (30 יום מיום שהיה את כל המסמכים). גם במקרה הכי מקל מבחינת חברת הביטוח (יום בו אושרה התביעה) ישנה חריגה של למעלה מארבעה ימים בתשלום. החברה טענה מנגד כי "ביום 27 באוקטובר 2015, מתקבלת שאילתא בגין בעלויות אשר חייבה מינוי חוקר לביצוע סריקת עבר ביטוחי". הסקירה הסתיימה, כך על פי חברת הביטוח בתאריך 04.11 ובתאריך 08.11 מתקבל דו"ח שמאי. האם אין כאן הפרה של החוק בנוגע למועד התשלום? האם החברה התנהלה כראוי? ומהי אותה סריקת עבר ביטוחי שעליה נתפסת חברת הביטוח כדי לאשר איחור רב מאוד בתשלום החוב שלה? האם בגין זה קיימת עילה לתביעה לפיצויים?
רונן שלום,
על פי חוק חוזה ביטוח חברת הביטוח נדרשת לשלם תוך 30 יום מקבלת המסמך האחרון ככל ולא עמדו בזה. הדרך הטובה ביותר היא לפנות למפקח על הביטוח אשר בסמכותו להטיל קנסות על חברות הביטוח.
בהצלחה, דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר