שלום רב, לבני יש 2 מכשירי שמיעה על 2 האוזניים. לפני מס' חודשים הוא איבד את אחד מהמכשירים. פנינו לחברת הביטוח בתביעה לשיפוי. יש לציין כי המכשירים מבוטחים באופן מלא וכנגד כל הסיכונים. לאחר דין ודברים לפיהם חברת הביטוח ניסתה להתנער מתשלום מלא של המכשיר כל פעם בתואנה אחרת ולאחר שנגבתה מאיתנו השתתפות עצמית בגובה 20%, למרות שבפוליסה % ההשתתפות העצמית עמד על 10% ובשורה מתחת על 20% ולאחר שעמדנו על שלנו הוחזרו לנו 10%. נמסר לנו על ידי חברת הביטוח כי יש ערך כינון למכשיר ולכן השיפוי אינו מלא. האם יש למכשיר שמיעה ערך כינון למרות שהוא מבוטח כנגד כל הסיכונים? ובמידה ומגיע לנו ערך שיפוי מלא וחברת הביטוח מסרבת לשלמו - איך ניתן להתקדם? יש לציין, שחברת הביטוח התנתה את התשלום ברכישת מכשיר חדש תוך 3 חודשים ומאחר ובני עומד לעבור ניתוח באוזן - אינני יודעת מתי ירכש המכשיר. יום טוב ותודה מראש.
סיגל שלום רב,
נבהיר את המושגים: שיפוי - הוא תשלום בגין ערכו המסחרי של הפריט המבוטח נכון למועד מימוש הסיכון המובטח, לדוג' אם הפרטי המבוטח הוא מחשב ומחשב זה הוא בן שנה והסיכון המבוטח הוא אובדן ואכן הסיכון התממש והמחשב אבד, הרי שישולם למבוטח ערך של מחשב כבן שנה, כפי שנמכר בשוק החופשי.
כינון - הינו עלות הפריט כחדש, אם נחזור לדוג' הרי שיתקבל תשלום בגין אותו מחשב חדש.
לשאלתך: על חברת הביטוח להשיב את המצב לקדמותו, אכן משש לא בסדר שגבו ממך יותר מההשתתפות העצמית! אבל בעניין תשלום תגמולי הביטוח, הרי שחברת הביטוח מחוייבת לשלם כינון רק אם יציגו בפניה קבלה על רכישה של מכשיר חדש.
המלצתי כי תפני לחברת הביטוח ותסביר שבנך עומד לעבור ניתוח, אני ממליץ שתצרפי גם אישור רפואי ותבקשי להאריך את תקופת הכינון ל 6 חודשים וכך תוכלי להחליט בהתאם לנסיבות האם לרכוש מכשיר חדש או להסתפק בתשלום הכינון.
בהצלחה,
דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר