שלום רב. לפני כשנתיים בדיוק , רכשתי תנור משולב בעלות של 2000 שקלים. אחריות התנור היא לשנה אחת בלבד. אתמול , לאחר בישול בתנור , התנפצה לרסיסים הזכוכית הפנימית של התנור , עקב החום שלו כנראה. פניתי לחברה שמספקת את שירות הלקוחות וטענתי בפניהם , כי למרות שאחריות המוצר התסיימה , לא ייתכן שתנור בגיל שנתיים , יתנפץ לרסיסים לאחר תקופה קצרה כל כך. כמו כן תיינתי בפניהם את הסכנה שהיתה יכולה להגרם אם לא הייתי שם לב או אם אחד מבני משפחתי היה נמצא קרוב למכשיר. דרשתי מהם לקבל על עצמם את עלותצ התיקון וכן פיצוי על עומגמת הנפש , אך הם מצידם טענו כי הם אינם אחראים , שהם רק ספקי השירות וכי התוקף של המוצר נגמר מבחינת האחריות שלהם. אני כמובן שילמתי על תיקון כי אני חייב תנור תקין , אך אני רוצה לתבוע אותם על הוצאות התיקון ועלך עוגמת הנפש. שאלותיי הן: 1. האם יש לי בכלל עילה לתביעה או שהם צודקים בטענותיהם לגבי האחריות? 2. האם יש לי לחשוש בהוצאות משפט במידה ואתבע את החברה הנותנת את השירות ולא אזכה? תודה מראש
רותם שלום רב,
אכן טענה של סיום תוקף אחריות על מוצר הינה טענה יפה ונכונה אך מתאימה למצב בו היתה מופיעה תקלה בה הטרמוסטט היה מתקלקל לחילופין הטיימר היה מפסיק לעבוד, על טענות מעין אלו יכול ספק השירות לטעון ובצדק כי נגמרה תקופת האחריות למוצר, מאוד קשה לקבל טענה בדבר אחריות כאשר הדלת מתנפצת לרסיסים. על פניו נראה כי יהיה קשה לקבל את טענתם אך יחד עם זאת צריך להבין מדוע הדלת הנפצה האם קבלה מכה וכו' .
לעניין שאלת הוצאות המשפט הרי שיש לדעת כי צד שמפסיד במשפט צריך לשללם הוצאות לצד השני בענין זה המלצתי כי תפני לבית משפט לתביעות קטנות בו אין כל צורך בערכי דין ובהתאמה ההוצאות ככל ויפסקו יהיו קטנות במאופן משמעותי.
בהצלחה.
דורון קמיר, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר