היי, פגע בי רכב (כאשר רכבי עמד חונה). הרכב הפוגע לקח אחריות מלאה על הנזק. פניתי לחברת הביטוח שלי (ביטוח ישיר), העברתי את כל המסמכים הנדרשים שלי ושל הפוגע. תיקנתי את הרכב ושילמתי למוסך ולשמאי עם צ'ק דחוי לשלושה חודשים - לפי הנחיות חברת הביטוח. לאחר שבוע הם צלצלו אלי שעכשיו הם רואים שהרכב שאנו תובעים הוא רכב ליסינג, ואין מדובר בתביעה כנגד חברת ביטוח כי אם כנגד חברת ליסינג (קל אוטו). ושחברות ליסינג לא מחויבות ללוחות זמנים לפי הפיקוח על הביטוח. ובהתאם, אי אפשר לדעת אם ומתי הם יענו לתביעה. ועל כן, נראה שאני לא אקבל את הכסף בעד התיקון בזמן הקרוב, ויכול להיות שאף שנה קדימה. חלק עיקרי ממטרת השיחה היה לדרבן אותי להפעיל את פוליסת הביטוח שלי (ולשלם השתתפות עצמית, ירידת ערך, שמאי והתייקרות עתידית של הפוליסה הבאה) - ואז הם ישלמו לי במסגרת לו"ז של עד 3 חודשים וימשיכו טיפול בתביעה מול חברת הליסינג מבלי שזה ישפיע עלי. רוצה לשאול, האם באמת חברות הליסינג (וקל אוטו בפרט) לא מחויבות לעמוד בלוחות זמנים ותגובה לפי הפיקוח על הביטוח? האם באמת חוקי מצב בו תביעה של חברת ביטוח (דרישה בשם) תגיע לפרק זמן של שנה (ואולי יותר) עד שתיענה? תודה מראש, תמי
תמי שלום
חברות הביטוח כפופות לחוק חוזה ביטוח, להנחיות המפקחת על הביטוח ולחוקים נוספים אשר בין היתר קובעים כי יש לשלם למובטח תוך 30 יום מיום קבלת המסמך האחרון.
התביעה שלך כנגד חברת הליסינג - קל אוטו, הינה תביעה על בסיס פקודת הנזיקין, במצב דברים זה, ככל וחברת קל אוטו תחליט באופן שרירותי כי לא חלה עליה כל אחריות לתשלום, הרי שהדרך לקבלת הכסף תהיה בפניה לבית המשפט, ההליך בבית המשפט לצערנו הרב אכן לקוח פרק זמן של כשנה ואף יותר.
בהצלחה, דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר