שלום רב, סבתא שלנו שוהה בחו"ל. במהלך הטיול הרגישה לא טוב ופונתה באמבולנס למרפאה מקומית. לא נמצאה אבחנה מדוייקת אך הומלץ כי תעבור התייעצות נוירולוגית. מאחר ולא היה נוירולוג במרפאה המקומית בה שהתה ומאחר שהרגישה טוב יותר היא החליטה להמשיךאת ביקורה כמתוכנן ולחזור לארץ במועד המקורי בעוד מספר שבועות. ההוצאות בסדר גודל כולל של מעל אלפיים דולר עבור פינו באמבולנס ותשלום למרפאה שולמו ע"י המארחים שליוו אותה בכרטיס אשראי שלהם ואנו החזרנו להם בחזרה. כאשר פנינו לחברת הביטוח טלפונית הם ביקשו שנשלח להם את כל הקבלות אחרי החזרה לארץ ומצאו לנכון להוסיף ולציין כי הפוליסה אינה מכסה מצב קיים מאחר ומדובר באשה מבוגרת שלוקחת תרופות באופן קבוע קיים ספק גדול אם נקבל החזר כלשהו. אנו חוששים כי חברת הביטוח תדחה את תשלום החזר ההוצאות בטענה כי הפוליסה אינה מכסה או בשימוש בתירוץ אחר. אודה אם תוכל לספק מידע כיצד עלינו להתנהל מול חברת הביטוח. עקב הבירור הראשוני ותשובת נציגת החברה אנו מאוד חוששים שחברת הביטוח לא תחזיר הוצאות. כיצד עלינו להתנהל מול חברת הביטוח? האם חברת הביטוח יכולה לסרב להחזר ההוצאות? כאמור לא ניתנה לבסוף אבחנה מדוייקת מדוע היא לא הרגישה טוב. זאת ועוד, פוליסת הביטוח נרכשה באינטרנט ללא כל אפשרות לרכוש הרחבה. האם יש להגיש את תביעת הביטוח אחרי החזרה או לפני? תודה מראש, יוסי
יוסי שלום רב,
ראשית יש להמתין ולראות מה תהיה תשובת חברת הביטוח,
שנית יש לבקש את התנאים הכללים של הפוליסה ולבדוק מה כוללת הפוליסה שרכשתם והאם אכן יש החרגה על מצב בריאותי קיים, כלל ואכן יש החרגה צריך לבדוק אילו מחלוקת רקע סובלת סבתכם והאם האירוע אכן היה קשור למצב קודם.
בהצלחה,
דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר