שלום רב ב 12/05 חליתי ולאחר 3 חודשים של ימי מחלה הגשתי באמצעות סוכן הביטוח תביעה לאובדן כושר עבודה ותביעה לפנסיית נכות. ב 01/09 חברת הביטוח אישרה שהיא קיבלה את כל המסמכים וכי אין טופס נוסף שהיא זקוקה לו ממני. בסוף ספטמבר התקבל אישור ממחלקת פנסיית נכות כי תביעתי התקבלה. ושולם לי ב 01/10. ממחלקת אובדן כושר עבודה הם טענו כי לא קיבלו את התיק הרפואי שלי וכי כעת הם פונים למכבי לקבלו. היום, לאחר המון טרטור וטלפונים הם טוענים כי עדיין לא קיבלו את התיק הרפואי אך הם שולחים אותי לבדיקת רופא מטעמם שכן הפ רוצים לוודא שלא סבלתי מהמחלה הזו קודם להקמת הפוליסה (לאחר חודשיים וחצי מיום הגשת התביעה). אין לי התנגדות שרופא מטעמם יבדוק, אך לא היה נכון מצדם שזה היה לפני חודש, חודשיים ולא כעת? בנוסף על פי בדיקה עם מכבי טוענת מכבי כי הפניקס לא פנו כלל לקבלת תיק רפואי. שאלותי: כמה זמן יש לחברת הביטוח לאשר או לדחות את התביעה מהיום שהגשתי את כל המסמכים? מדוע יד ימין ויד שמאל לא משתפות פעולה? אם רופא מטעמם בדק את המסמכים והחליט (כאשר פרוטוקול הועדה בידיי) זה לא מספק אותם? מה עושים כשחברת הביטוח נוהגת בחוסר תום לב? אודה מאוד לתשובתך
אודליה שלום,
על חברת ביטוח בהתאם לחוק חוזה ביטוח והנחיות המפקח על הביטוח, לשלם
למבוטח תוך 30 יום מיום קבלת המסמך האחרון אשר התבקש על ידם.
לשאלתך, כשחברה נוהגת בחוסר תום לב ולא משלמת תגמולי ביטוח כאמור
בחוסר תום לב, הרי שניתן לתבוע ריבית עונשית ! המדובר בריבית דריבית אשר
יכולה להגיע לשיעור של 12%.
המלצתי היא לפנות מיד בתביעה לחברת הביטוח ולדרוש כי בכל זמן הבדיקה
ישלמו את תגמולי הביטוח, וכך יוכלו לבדוק כמה זמן שהם רוצים - כל עוד הם
משלמים, לחילופין צריך להגיש תביעה באופן מיידי.
בהצלחה,
דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר