שלום רב, להלן מקרה אשר קרה ועדיין קורה: בשנת 2010 עזבתי את מקום עבודתי ועברתי לעבוד בחו"ל. בעקבות 10 שנות עבודה, המעסיק ביחד עם סוכן הביטוח איפשרו לי קבלת פיצויים ותגמולים. לגבי הפיצויים: סוכן הביטוח אמר כי אני יכול לקבל סכום מסויים פטור ממס ושאר הסכומים אהיה חייב במס. באותו זמן (2010), אכן קיבלתי חלק מהפיצויים אשר היה פטור. מסיבה כלשהי עדיין נשארו כ-20000 ש"ח בפיצויים פטורים ממס אשר לא קיבלתי. חברת הביטוח ביקשה ממני להביא ממס הכנסה אישור על איזה חלק פטור ואיזה אינו. לדוגמא מסך כולל של 100,000 ש"ח = 20000 פטור (שאני מעוניין להוציא) ו-80000 אינו פטור (ואיני מעוניין להוציא כרגע). אך כאשר הבאתי מסמך זה ממס הכנסה (שני הסכומים מופיעים באותו עמוד), אמר לי סוכן הביטוח כי חברת הביטוח אינה מוכנה להפריד. ובשל חוק חדש שנחקק לפני שנה-שנתיים, הם חייבים להוציא את כל הסכום. כלומר גם מה שפטור וגם מה שלא פטור. ולכן, איני יכול למשוך רק את החלק הפטור ממס (כלומר את ה-20000 ש"ח). הסיפור נראה לי מאוד מוזר, וכעת אף סוכן הביטוח מבקש ממני מכתב לביטוח אשר מבטל את בקשת משיכת כל הפיצויים, וזאת למרות שמעולם לא ביקשתי להוציא את כל הפיצויים, אלא רק את החלק שהיה פטור ממס. חשבתי לפנות למפקח על הביטוח ולשאול מה לעשות במקרה זה? והאם נחקק כזה חוק באמת? ומה עלי לעשות מול הביטוח? אודה לעצה
אין אני יכולה להשיב לך מעל דפי פורום זה, ממליצה לך לפנות לפגישת יעוץ.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר