שלום, קיבלתי טופס 161, והלכתי למס הכנסה לפקיד שומה לקבל הנחיות לפדיון הפיצויים. שלחתי בקשה לפדיון הפיצויים לסוכנות הביטוח. הסוכנות מסרבת לעבוד מולי, ודורשת שאפנה ישירות מול חברת הביטוח. לפי חוק, ומה שביררתי העברה לחשבוני צריכה להעשות תוך 4 ימי עסקים. הסוכנות סרבה לעשות כן, ואמרה רק 30 יום, וכן אמרה שהיא מתפטרת משירותה מולי, ואני צריך לפנות לחברת הביטוח ישירות. שירות מאוד יקר אני משלם לסוכנות, והם לא נתנו אותו בסופו - האם מותר להם לעשות כן?! האם אני יכול לפעול כנגד הסוכנות בדבר שימוע מול חברת הביטוח, לרבות שלילת רשיון של הסוכנות? כן, פניתי בכו"ז לחברת הביטוח, והם אמרו שהדין הוא 30 יום, ולא 4 ימים (כל הטפסים הרלוונטיים הועברו. הודעה ממעסיק, מס הכנסה, בקשה ממני מה לפדות, צילום ת"ז + נספח + צילום של צ'ק). פיצויי הלנת פיטורין לפי מה שבדקתי באתר באינטרנט, מדובר על 4 ימים מאז הודעתי לחברת הביטוח, אך פה מדובר בקופת גמל. האם הדין שונה לגבי ביטוח מנהלים שברשותי? מה עלי לעשות כדי לשחרר את הפיצויים כמה שיותר מהר? האם אני צריך לעשות את כל הפרוצדורה מול חברת הביטוח ישירות, והאם המעסיק או הסוכן יכולים להתנער מכך היות והכל מוטל עלי (מה מוטל עלי, ולמה 161א' התבקש מהביטוח ... מה גם שהם אמרו שסופרים עוד 30 יום מהודעתי, פחות מספר ימים ראשונים של החודש - הפקדות כספים לבורסה וכיוב', כלומר אני צריך לחכות עוד חודש לפחות ... כן, אם כבר 30 יום - זה ימים עסקים?). תודה.
חוק חוזה הביטוח קובע שחברת הביטוח חייבת להעביר את הכספים תוך 30 ימים מיום שהיו הידד כל המסמכים הדרושים. אין לך טענה של "הלנה" נגד חברת הביטוח שכן היא איננה המעסיק. המעסיק יצא ידי חובתו כאשר שחרר את הכספים מול חברת הביטוח. טענותיך כלפי חברת הביטוח הן מתחום דיני הביטוח ולא מתחום דיני העבודה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר