אני מנהל מוקד מכירות שמורכב משתיי מנהלות צוות ושתיי אחמשיות. כולנו מקבלים שכר בסיס + עמלות שמחושב בהתאם ואופן יחסי מתוך המכירות של המוכרנים. כמובן יעילות או גובה המכירות הם כתוצאה ישירה מהשקעה שלנו כצוות מנהלים אם זה הצבת יעדים האזנות שיחות משוב וכו... העמלות שלנו משתנות בהתאם למכירות ויכולות להוות בין 15 עד ל 40-50% מהמשכורת, שכן כל חודש אנחנו מקבלים עמלה שהינו מרכיב משמעותי בשכר. בחישוב הפיצויים נאמר לנו שהעמלות אינן מחושבות מאחר והן עמלות מדרג משני. כמו כן, לעניין הפרשות לקרן פנסיה ההפרשות הן רק מהשכר בסיס. מהן הזכויות שמגיעות לנו? ועל איזה סעיף בחוק או פסיקה אם יש אני יכול להסתמך. כמובן שאני מעדיף סעיף בחוק שאני אוכל להפנות את המעביד שלי. תודה, בברכה, תומר
עובד שהינו איש מכירות, ששכרו מורכב מבסיס ומעמלות יחשב, בדרך-כלל, לעובד בשכר חודשי.
שכר עבודה ו"תוספת" יש לבחון על פי המבחנים שנקבעו בפסיקה, תוך התייחסות להסכם שנחתם בין הצדדים, תלושי שכר שהופנקו, "מבחן תיאור התפקיד", היינו מהו תפקיד העובד והגדרתו במערך העבודה בפועל ובתקן ועוד.
בהתאם לפסיקה, בונוס, שביסודו הוא מרכיב של שכר עידוד, אינו חלק מהשכר לצורך תשלום פיצויי פיטורים. הוא הדין גם בנוגע לבונוס המותנה ברווחי המעביד, זאת בניגוד לשכר המשתלם לעובד כ"חלק מהפדיון" אז יראו בו חלק משכרו לצורך תשלום פיצויי פיטורים ותמורת הודעה מוקדמת.
על פי תקנה 9 לתקנות פיצויי פיטורים (חישוב פיצויי פיטורים והתפטרות שרואים אותה כפיטורים), תשכ"ד – 1964 ככל ששכרו של העובד משתלם "כחלק מהפדיון" רואים את שכרו האחרון כשכר הממוצע של שנים עשר החודשים האחרונים שקדמו לפיטורים.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר