אהלן. אבא שלי מבוטח בפוליסת ביטוח סיעוד ובריאות של חברת ביטוח הפניקס. מדובר באדם עיוור בן 73 אשר משלם כבר שנים רבות סכומים לא מבוטלים עבור הביטוח. לאחרונה מצבו החמיר. הוא סובל מבעיות בכליות, בעיניים, סוכרת, וירידה משמעותית בשמיעה. כמו כן, הוא נמצא במצב נפשי רגיש בגלל פטירתה של אמי. הוא לא מסוגל להתנייד באופן עצמאי בגלל העיוורון, הוא צריך עזרה בכל שעות היממה. הוא זקוק גם לעזרה ברחצה, באוכל (לא יכול לבשל לעצמו) אבל שולט בסוגרים. פנינו לביטוח לאומי ומצאו שהוא זכאי לסיוע של מטפלת. רופא משפחה שבדק אותו ציין במסמך שהוא זקוק לעזרה בכל שעות היממה. הפניקס דחו את התביעה. זו חוצפה ממדרגה ראשונה. כיצד עלינו לפעול כעת?
לנה שלום,
יש לפנות לעורך דין הבקיא בתחום על מנת שיבדוק את התיעוד הרפואי, את קביעת המוסד לביטוח לאומי ויעריך האם הדחיה היתה כדין.
ככל שאכן תביעתכם נדחתה שלא כדין, יש להגיש תביעה.
אשמח לעזור.
סיגל רייך-הלל, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מטבע הדברים, תיפקודו של אדם סיעודי הולך ומחמיר עם הגיל ולא להיפך. זאת ועוד, השיפור צריך להיות ברמת התפקוד והתלות בזולת ולא שיפור רפואי מסוים כמצוין בשאלה. לסיכום, רק שינוי משמעותי בתפקודים היום יומי...
המשך תשובה