שלום רב! כבר כתבתי כאן לפני כשבועיים וענית לי אך עכשיו יש לי "המשך הסיפור" עם קו"ח מאוחדת... אני קצת מזכירה על מה מדובר: פניתי לקופת חולים מאוחדת לגבי ביטוח סיעודי שפתאום גיליתי שאני משלמת אותו...באמת הרבה שנים לא שמתי לב במה בדיוק אני מבוטחת ( ידעתי שיש לי ביטוח עדיף, אך לא חשבתי שיש סיעודי). היתי מאוד מופתעת שעשו לי אותו וביטלתי כמובן ( לא מעוניינת להיות מבוטחת דרך קופת חולים בשום ביטוח נוסף חוץ מביטוח עדיף ). אך התחלתי לחשוב מתי עשו לי אותו...לא זכור לי שאכן הסכמתי וחתמתי על משהו שקשור לביטוח סיעודי... בקיצור פניתי בכתב להנהלה של קו"ח מאוחדת והיום קבלתי את תשובתם בדואר. אולי יש דרך לצרף כאן קובץ עם המכתב? היתי רוצה להבין את המשמעות של המכתב...נראה לי שקו"ח מאוחדת מכוסה מכל הצדדים... וגם הבנתי מהמכתב ( אם הבנתי נכון..) שהיתה להם זכות לצרף אנשים לביטוח סיעודי ללא הסכמתם...אפילו יש להם כסוי משפטי... בכל זאת...כמה משפטים מהמכתב: ************************************************************* " בשנת 1994 עם החלת הביטוח הסיעודי צורפת לביטוח הסיעודי כמו כל מבוטחי הקופה באותה עת. החיובים בגין הביטוח הסיעודי נעשו כדין עפ"י תקנון ותקנות ועל סמך הסעיפים הרלבנטיים בהם יצוין כי שאלת סמכותה של הקופה להוסיף על שירותים שהיא נותנת, שירותים נוספים ולגבות בגינם תשלומים נוספים עמדה לדיון משפטי בעבר, כאשר בפסק דינה של שופטת דליה דורנר נקבע כי הצטרפות מבוטח לארגון דוגמת הקופה מהווה הסכמה על ידו לחוזה שתנאי מרכזי בו הוא, סמכות הארגון לקבוע כללים ולשנותם ככל שיימצא לנכון, וכי מאחר ונקבע בתקנות הקופה כי היא רשאית להוסיף שירותים ולגבות עבורם תשלום נוסף, ואף לשנות את גובה התשלום, הכל ללא צורך בהסכמתו של המבוטח, בנסיבות אלה, הודעה מצד הקופה המופנית למבוטחיה, מחייבת את שני הצדדים" . השאלות: 1) האם הבנתי נכון ( אני שולחת לך חלק של המכתב...המכתב ארוך ב- 2 דפים...) שקופת חולים אכן מכוסה ונתנו לי להבין שלא היתי חייבת להסכים ולחתום על ביטוח סיעודי שנעשה לי? 2) איפה בכל מקרה ניתן לדרוש את חתימתי ( אם בכל יש טעם...) אםקבלתי תשובה מהנהלת קופת חולים - אז מה כבר יש לצפות מהסניף? 3) האם בכל זאת ניתן לנסות לקבל החזר כספים - לפחות עבור 7 שנים האחרונות? 4) באיזה דרך רצוי לפעול - תביעות קטנות? היתי מאוד מעוניינת לשלוח את כל המכתב כי בו קופת חולים גם כותב שאין דרך לבקשת החזר כספי: כתבו לי: ********** " אין כל אפשרות להחזיר כסף למי שלא ויתר על חברתו בביטוח ע"פ הכללים, תקנות והדין הרלבנטיים שהיו תקפים במועדים הרלבנטיים השונים" תודה לך שוב וסליחה על השאלה כה ארוכה... טלי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הי טלי, סליחה על העיכוב שאלתך התפספסה לי.
אנא הפני שאלתך לפורום צרכנות, מקווה ששם תקבלי מענה.
תודה
סיגל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גמלת סיעוד ברמה 5 מקנה 22 שעות טיפול שבועיות (יחידות שירות) למעסיקים של עובד זר. ניתן להמיר חלק מיחידות השירות בתשלום כספי. אם ממירים יחידות שירות בתשלום כספי, שווי כל יחידה הוא 215 ₪. כל מי שזכאי ...
המשך תשובה