אשתי הצטרפה לפוליסת ביטוח סיעודי בשנת 1995 עם חברת הביטוח דקלה. בשנת 2008 החלה התדרדרות במצבה הבריאותי ובגיל 65 היא הייתה חולה כל-כך שהרופאים נאלצו לכרות לה רגל. כריתת הרגל הביאה לסיבוך בריאותי נוסף. ביולי 2008 אישרה לנו מחלקת התביעות של חברת הביטוח תביעת סיעודי בשיעור 100%. נקבע כי התשלום הסיעודי ישולם מיולי עד אוגוסט, כל עוד המצב הסיעודי מתקיים. שבוע לפני תום חצי השנה, ביקרה בביתנו נציגה של חברת הביטוח בשביל לבדוק את המצב הסיעודי של אשתי. היחס של הנציגה היה משפיל ומזלזל וחסר שיקולים מקצועיים what so ever. לאחר מספר ימים קיבלנו מכתב מחברת הביטוח ונאמר לנו שבקשתנו להמשיך ולקבל את גמלת הסיעוד נדחית. לטענתם – אשתי אינה יכולה לבצע שתי פעולות סיעודיות ולא שלוש כפי שהפוליסה דורשת. האם ניתן לערער על כך וכיצד?
אביגדור שלום,
יש לכתוב לחברת הביטוח מכתב לצרף אישורים רפואיים לפיהם אשתך מוגבלת לפחות ע"פ 3 קריטריונים.
ניתן לפנות גם לביטוח לאומי ולבצע שם הערכת תלות.
לחילופין מומלץ לפנות לעורך דין בתחום, לקיצור ההליכים ולהגשת תביעה..
סיגל רייך-הלל, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דניאל שבח משרד עורכי דין
053-6249034
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראובנה שלום, אין כל בעיה או טעם לפגם לטעון הן לצורך בהשגחה והן לעזרה בפעולות היום יום, ובלבד שהתיאור משקף נאמנה את המציאות. נדמה כי גם כורח המציאות מחייב שנכה סיעודי המתקשה בפעולות יום יומיות נזקק אף...
המשך תשובה