שלום, אני רוכב אופנוע, נסעתי בעיר בכביש חד-סטרי (עפ"י ההגדרה, מופרד עם אי-תנועה שעליו יש מעבר חציה) ומולי נסע רכב בנתיב השמאלי (שני נתיבים שהופכים לנתיב אחד בהמשך הקטע, פחות מ20 מטר) אחרי אי-התנועה יש צומת, עם פנייה ימינה, ופניה שמאלה לרחוב ללא מוצא, ואין איסור לפרסה, ואחרי הצומת שוב אי-תנועה (כלומר חד-סטרי) שבו מסומן מעבר חצייה, עם נתיב נסיעה אחד. אני התחלתי בעקיפה של הרכב כאשר הוא היה בנתיב השמאלי, לפני אי התנועה הראשון, מכיוון שבהמשך הדרך (לאחר הצומת) הנתיב השמאלי הופך לנתיב יחידי ומימין יש שורה של מכוניות חונות, ומכיוון שהרכב ממולי לא אותת שמאלה, הנחתי דעתי שהוא ממשיך בנסיעה ישר. הייתי משמאל ומאחור הרכב, וכאשר נגמר האי תנועה (החל הקטע של הצומת, שם תכננתי לעקוף את הרכב, לפני מעבר החציה הבא והאי-תנועה.) הוא הדליק איתות שמאלה וניסה לעשות פניית פרסה, מה שגרם לי להימעך על הדלת השמאלית הקדמית של הרכב (של הנהג) ובמראה שלו. וגרם לנזק לרכוש לשנינו. הנהג טוען כי ראה אותי במראה. הנהג של הרכב טוען גם כי אותת כ-7-9 מטרים לפני הפניה - משהו שאני לא זוכר שהיה. אני מבין את הבעייתיות של המקרה, לטענת הנהג בהתחלה, אני אשם עקב עקיפה משמאל, ולאחר הבנת טעותו בעניין חוקיות העקיפה, טען כי נצמדתי אליו משמאל וכי הוא ראה זאת במראה שלו ולכן אני עדיין אשם. השאלה היא למי יש יותר סיכוי לצאת זכאי בבימ"ש לענייני תעבורה, או שעדיף לסגור את העניין באופן אישי מול בעל הרכב?
ולד שלום,
פורום זה אינו עוסק בנושא תעבורה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורן מעוז
053-7359661
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי , בהחלט. את הפיצוי עבור נזקי הגוף שלך את זכאית לתבוע מביטוח החובה של האופנוע עליו רכבת, ללא קשר לאשמה של גורם כלשהו. את נזקי הרכוש , מחברת הביטוח של הגורם שימצא אשם בתאונה. ייתכן שיש גורמים ...
המשך תשובה