סיימתי את עבודתי אצל המעסיק בתחילת יוני. המעסיק טען שיתן לי טופס 161 רק לאחר שאעביר לו דוח צבירות מהקופה. הייתי צריך בשל כך לחכות חודש כדי שההפקדות של החודש יוני יתעדכנו בקופות. ב25/7 העברתי למעסיק דוח צבירות. ב16/8 המעסיק העביר לי טופס 161 שגוי. ב-18/8 עשינו שיחת ועידה עם הסוכן שלי והמעסיק כדי להסביר לו מה צריך לתקן וההוראות הועברו לו גם על כתב. מאז לא קיבלתי טופס 161 תקין. המעסיק טוען שלחשבת השכר אין אפשרות לתקן את הטופס במערכת והוא לא יודע כיצד להתקדם מכאן. אשמח להצעתכם מה ניתן לעשות במקרה כזה. האם יש עילה לתביעה
על מעסיק לתת לעובד טופס 161 תקין, כך שהעובד יקבל את זכויותיו בגין סיום עבודתו. עליך לפנות למעסיק ולבקש לקבל טופס תקין. ככל שלא ינתן לך כזה, יכול ויש עילה לפנות למעסיק בדרישת פיצוי ו/או דרישה לקבלת טופס תקין קודם דרישה נוספת. תשובה מפורטת יותר לא ניתן לתת בשלב זה בהיעדר נתונים ואינפורמציה. ניתן לפנות אלינו לייעוץ משפטי. תשומת הלב כי ייעוץ משפטי זה הינו בתשלום.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בעיקרון חובה להחזיר לעבודה בפועל. זה מצב מאוד עדין, ולכן הייתי ממליצה בחום שתקבעו פגישת ייעוץ (איתי או עם מי שתרצו) לשם הגשת בקשה להיתר לפיטורי העובדת באופן מיידי אפילו תוך כדי החל"ד ובוודאי לעניין הח...
המשך תשובה