אני עובדת עירייה שעובדת כמזכירה במשרד חוץ ששייך לעירייה. שעות העבודה שלי הן 8.5 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. כמה זמן הפסקה מגיע לי ביום?והאם מותר לי לצאת מחוץ למשרד לפי החוק?(מציינת שבמשרד חוץ לא מספקים ארוחות).
הפסקות באופן רגיל:
לפי החוק תופסק העבודה למנוחה וארוחה למשך 45 דק' לפחות - מהן 30 דק' רצופות, ובערב חג ל-30 דק' לפחות; משך ההפסקה לכל היותר- 3 שעות.
שני מצבים עקרוניים:
אם במהלך ההפסקה מותר לעובד לצאת ממקום העבודה, זמן ההפסקה אינו מהווה חלק משעות העבודה כך שהעובד לא יהיה זכאי לתשלום בגין זמן ההפסקה; במקרה כזה לרוב יבקשו החתמת כרטיס הנוכחות.
אם המעסיק דורש מהעובד להישאר בעבודה בזמן ההפסקה, אזי זמן ההפסקה ייחשב כחלק משעות העבודה, והעובד יהיה זכאי לתשלום בגינו.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אתה מעשן סמים? באופן עקרוני קבלת רכב ת"ש מחייב התנהלות כחוק. אז בגדול אני לא בטוחה שהוא טועה בענק. אתה עובד מדינה?...
המשך תשובה