היי, מזה שנה וארבעה חודשים אני עובד כשכיר. זוהי עבודתי הראשונה. לאחר חצי שנה פתחתי קרן פנסיה וביקשתי מהמעסיק שיעביר את כספי הפנסיה שלי לקרן שפתחתי. מאז עברו כבר כמעט 11 חודשים שלא הופרש לי פנסיה (גם לא בתלוש המשכורת), למרות שפניתי בהודעות מספר רב של פעמים, ואף יצרתי קשר מספר פעמים עם חברת הקרן הלמן- אלדובי והם עדכנו אותי שהם יצרו קשר עם המעסיק והנחו אותו כיצד להפקיד את כספי הפנסיה שלי. עד היום לא הופקדו כספים בקרן. בנוסף, בנושא תלושי המשכורת, יוצא שאני נלחם לקבלת כל תלוש, ושולח מספר הודעות חוזרות ונשנות עד לקבלת התלושים שלי באיחור של בין חודש לשלושה חודשים לכל תלוש. וכן קרה גם עם טופס 106 אשר הייתי צריך לשלוח הודעות חוזרות ונשנות ואף להגיע עד לרואה החשבון הקודם והעכשווי של המעסיק על מנת לקבל טופס זה. אודה להנחיה כיצד לנהוג בנושא. מהם השלבים בהם מומלץ לנקוט ומהן זכויותיי כמפורט בחוק. תודה.
עליך ראשית לכל לפנות למעסיק בכתב. אם פנית והליקויים כלל העברת תלושים לא הוסדרו- עליך לקבל ייעוץ משפטי; לרוב פנייה בגיבוי עורך דין מסייעת להסדרת ליקויים מסוג זה. יש אפיק נוסף של הפעלת לחץ, אבל הוא עלול להביא לסיום העבודה ולכן לא הייתי ממליצה בשלב זה לנקוט בו קודם קבלת ייעוץ.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לגבי השאלה השנייה: זהו תשלום בגין החזר הוצאות. אין שום סנקציה כנגד המעסיק בנדון קרי בנושא עיכוב התשלום. בהקשר השאלה הראשונה: זו שאלה של יחסים ולא של דיני עבודה; אין "חובה" על מעסיק לתת הסברים לכל דב...
המשך תשובה