שלום מיולי האחרון אני עובד כפרילאנס בשכר סופרים, ואמור לקבל בראשון לכל חודש בין יולי לאוקטובר 5000 ש"ח . סה"כ 20000 ש"ח ב-4 תשלומים שווים. זו הכנסתי היחידה ואח"כ אין לי הכנסה צפויה. מס הכנסה אמרו לי שאין צורך בפתיחת תיק. בהינתן שכך, האם יש חובה של המעסיק להעביר דמי ביטוח לאומי עבורי, או שעלי לעשות זאת בעצמי? בבירור עם ביטוח לאומי נאמר לי שהסכום אמור להיות כ-600 ש"ח לכל חודש. האם סביר ל-5000 ש"ח, כהכנסה יחידה, נראה לי קצת מופרך. רוב (למעשה כל) חיי המקצועיים עבדתי כשכיר, כך שהסבר מלומד יתקבל בהערכה ובתודה
ממה שאני מבינה בעניין היקף ההכנסות השנתי, אתה עוסק פטור. אני מציעה לך להיוועץ ברואה חשבון איך משולם ביטוח לאומי בגינך. באופן עקרוני החלוקה היא שנתית, וכך יש לחשב; אבל שוב, לתשובה מוסמכת אני ממש ממליצה להיוועץ בגורם חשבונאי מוסמך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מה שכתוב באתר הביטוח הלאומי בהקשר זה הוא: כל עוד לא עברה שנה ממועד התביעה הקודמת לא מגישים תביעה חדשה; יש רק לעדכן את הסטאטוס התעסוקתי ולצרף מכתב הפסקת עבודה מעודכן...
המשך תשובה