אני עובד בחברת ליסינג והשכרה מאז אפריל 2010 בתור נהג לילה. שעות וימי העבודה שהוגדרו לי כשהתחלתי את העבודה היו מ-6 בערב עד 6 בבוקר, 3 משמרות בשבוע (מאחר והיינו 3 נהגי לילה ויש סה"כ 9 משמרות בשבוע: 5 בימי חול ועוד 4 בסופ"ש שכן בסופ"ש אנחנו תופסים גם את מקומם של נהגי היום). בכל מקרה, לאחר שנה שבה העלו את השכר לנהגי היום לא עשו כך איתנו. ולאחר עוד קצת יותר מחצי שנה (בדצמבר 2011) החליטו לקצץ לנו את השעות של המשמרת מ-12 שעות במשמרת ל-9 שעות במשמרת (להתחיל לעבוד ב-9 בערב עד 6 בבוקר) מה שמקצץ לנו יותר מאלף שקל במשכורת החודשית. עכשיו, מבחינת החוזה לא רשום שעות שבהם אנחנו מחוייבים לעבוד אלא רק שאנחנו מחוייבים לבוא בשעות ובמועדים כפי שייקבעו על ידי מנכ"ל החברה. השאלה שלי היא האם זה שכשהגעתי לעבודה ופורטו לי תנאי העסקתי וכך הם גם קויימו במשך למעלה משנה וחצי ואחר כך הרעו לי את תנאי העבודה והמשכורת האם זה יכול להחשב להרעת תנאים מבחינה משפטית אפילו שבחוזה אין להם התחייבות לשעות ומועדי עבודה?
יגאל שלום,
נוהג בהחלט יכול להחשב כחלק מהתנאים, גם אם הדברים אינם מפורטים בהסכם, ולכן שינוי השעות והקיצוץ בהן יכול להחשב כהרעה. יש לבחון את כלל הנסיבות על מנת לקבוע האם מדובר בהרעת תנאים משמעותית.
בברכה,
עו"ד מאיה בן חיים רוזן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אין שינוי בדיני העבודה בשל הקורונה. מעסיק צריך לשלם חופשי חודשי או לפי צו ההרחבה להשתתפות בדמי נסיעה לעבודה וממנה. הם אמורים אם כן לשלם לפי עלויות לכיוון עד לסכום שקבוע בצו....
המשך תשובה