היי , התחלתי לאחרונה לעבוד בחברת השכרה , והחברה מציעה אופציה להסעות במקום להשתמש בתחב"צ ( לאור המרחק של העובדים מנתב"ג). יש לי כמה שאלות בנוגע לעניין. ההסעה היא בעצם עובד של החברה שמסיים משמרת/ מתחיל משמרת יחד עם שאר העובדים , שמקבל רכב מהעבודה אך ורק למטרה הזו - איסוף ופיזור עובדים. עד כה הסעתי עובד או שניים בסוף משמרת מה שלא ארך זמן רב. לצערי היום הוסבר הנוהל בעניין ומסתבר שלדעת החברה הנהג צריך לפזר את כל המשמרת שצריכה הסעות ( לפני כן היתי אוסף אנשים שגרים איתי בראשון , וכרגע רצו שאפזר אנשים לרמלה שהם וראשון ביחד ). מי שמשתמש ב"הסעות" לא מקבל תשלום על נסיעות , וגם הנהג לא מקבל תשלום בזמן פיזור העובדים. השאלה היא האם זה תקין להמשיך לעבוד ( סוג של ) ולפזר עובדים במשך של כשעה - שעה וחצי בפקקים של הבוקר אחרי 8 וחצי שעות עבודה בלילה, ללא כל תשלום , ומבלי התחשבות המעסיק במרחק והעייפות ( במיוחד לאחר משמרות לילה ). האם יש חוק כלשהו בנוגע ל"הסעות" במידה ומדובר בעובד שאמור לבצע את האיסוף והפיזור לפני ואחרי שעות העבודה? זה מרגיש לי לא תקין לבלות עוד שעה וחצי בכביש בלפזר עובדים מבלי לקבל על זה. תשלום ואף תמורה מלבד העובדה שאין צורך בתחבורה ציבורית ( מלבד שבתות בהן אין ברירה אחרת ). אשמח למענה.
מאחר וההסעה ניתנה לך כאופציה ואתה רשאי להשתמש בחבורה הציבורית ולהיות זכאי לדמי נסיעות על פי דין, הרי שאין בהתנהלות המעסיק כל בעיה, ההפך הוא הנכון.
בברכה,
שי שרון אידגה, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אם היא לפני גיל פנסיה ותתפטר, ללא סיבה המזכה בתשלום פ"פ היא לא תהיה זכאית. הזכאות נגזרת מפיטוריה על ידי מקום העבודה. מצד שני אם הפרישו לה הפרשה מלאה לפיצויים אז גם אם היא תתפטר, כל הפיצויים צבורים בק...
המשך תשובה