שלום רב, אני עובדת בתור אחות במשכורת גלובלית. עד חודש 11/2015 עבדתי בתחום ניהולי וקיבלתי תוספת על הניהול. החלטתי לעזוב את התחום הניהולי( גם בגלל שהמשכורת ביחד עם התוספת לא היו שווים להיקף העבודה), עד חודש 5/2016 המשכתי לקבל כסף עבור הניהול. מפני שמשכורת שלי ללא תוספת ניהול נמוכה בהרבה ממשכורות שמקבלות היום אחיות חדשות עם ניסיון הרבה פחות וותק הרבה נמוך משלי, חשבתי שהמשך מתן תשלום הזה - זו הדרך לפצות אותי, במקום העלאת שכר. היום קיבלתי טלפון מהמנהלת עם שאלה למה לא פניתי אליהם והמשכתי לקבל כסף עבור הניהול. המנהלת אמרה לי שבגלל שקיבלתי את התוספת כבר לאחר סיום התפקיד אצטרך להחזיר את הסכום - הם יקחו את הכסף רטרואקטיבי. 1. זה לא היה רעיון שלי להמשיך לי את התשלום 2. הייתי מקבלת תלוש משכורת שעשה גורם אחראי על כך . הסברתי ששילמתי מס הכנסה וביטוח לאומי מכל סכום שקיבלתי ושהם לא יכולים לקחת את הכסף. המשכתי לעבוד בעבודה בגלל שמשכורת עם התוספת קירבה אותי למשכורות שמקבלות אחיות חדשות. האם ההנהלה יכולה לקחת ממני את הכסף רטרואקטיבי, למרות שהמשך תשלום היה החלטה שלהם? האם הורדת ערך שעה במקרה הזה לא נחשב להרעת תנאים? תודה מראש על העזרה.
ככל שמדובר בטעות כנה, ולא יגרם לך נזק כספי כתוצאה מההשבה המבוקשת, הרי שייתכן כי ינתן למהלך חריג שכזה תוקף משפטי.
בברכה,
שי שרון אידגה, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חישוב ותק בעבודה לצורך תשלום זכויות פנסיוניות הינו על פי ותק כללי ולא על פי עבודה בפועל, אלא אם כן ישנו נתק של שישה חודשים ומעלה בין כל תקופה. 1. ותק- כאמור לעיל, ככל שאין נתק של למעלה מחצי שנה, הות...
המשך תשובה