שלום, אני עובדת כפרלנסרית. יש לי מעסיקה אחת שעבדתי מולה כנגד תלוש משכורת במשך שנתיים. כל פעם שנזקקה לשירותי היא פנתה אלי ואז שילמה לי בתלוש. למעט חודשיים (וגם חופשת לידה) היה לי רצף במהלך כל השנתיים. כאשר ביררתי לגבי הפרשות לפנסיה ושאר תנאים סוציאליים, היא טענה כי אני לא זכאית מכיוון שאני "עצמאית שכירה" להגדרת הרואה חשבון שלה, ולכן לא מגיעים לי הפרשות. רציתי לברר האם מה שהיא טוענת נכון, ואם לא, מה עליי להציג לה כדי להוכיח לה שהיא צריכה לשלם לי. תודה
בכדי לענות על השאלה יש לבחון האם מתקיימים בינך לבין מעסיקתך יחסי עובד-מעסיק.
תלוש שכר המונפק לך מדי חודש מהווה אינדיקציה טובה לכך שאכן מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, אך יש מבחנים אחרים חשובים לא פחות.
ככל שיקבע כי מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, הרי שייתכן כי תהיי זכאית לכל זכויותייך הסוציאליות רטרו מאז מועד תחילת העסקתך.
מומלץ לפנות לייעוץ אישי בעניין זה.
בברכה,
שי שרון אידגה, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אתה זכאי להתפטר בדין מפוטר, אולם המשמעות של כך היא שולית לאור ותק נמוך בעבודה. אם נגרם לך נזק כלשהו- פיזי-= ניתן לתבוע את ביטוח חבות מעסיקים כמובן כפוף לפיצוי. לא חושבת שיש משהו מעבר לכך....
המשך תשובה