שלום. התחלתי לעבוד לפני 3 חודשים במשרד הוצאה לאור. העובדים הוותיקים סיפרו לי ששנה שעברה המנהלת סגרה את המשרד בחול המועד פסח, ויכול להיות שהיא תעשה זאת גם השנה. רציתי לדעת - אם היא תסגור את המשרד, האם היא צריכה לשלם לי על ימי החופשה האלה? אני יודעת שחול המועד נחשב לימי עבודה רגילים. אם היא כן צריכה לשלם, כמה? הערה: אם זה רלוונטי, השכר שלי הוא חודשי.
אדווה שלום,
כעקרון למעביד קיימת זכות לקבוע את מועדי החופשה של העובדים, אך עליו לעשות זאת תוך הודעה מראש ותוך התחשבות בעובדים.
בכל מקרה, לא ניתן לכפות חופשה ללא תשלום על עובד שאין לו יתרת ימי חופש (ולרשום לו יתרה שלילית).
התשלום צריך להיות לפי תשלום עבור יום עבודה רגיל.
בברכה,
עו"ד מאיה בן חיים רוזן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
053-7428201
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש מצב שהשאלה תישאל באופן ברור? בעיקרון אין דבר כזה מחלה אחת לא רצופה. אם אין רצף- זה נחשב שתי תקופות וכל פעם מתחילים את מדיניות התשלום מחדש....
המשך תשובה