שלום, ברצוני למכור דירה הרשומה בטאבו כמשרד. ידוע לי שבמידה ובמקרקעין מחליטים למכור כמשרד, עליי לשלם מס שבח, והקונה צריך לשלם מס רכישה. השאלה היא מניסיונכם (עורכי הדין) האם לרוב מאשרים עסקת מכירה כמשרד או דירת מגורים? אשמח לדעת סטטיסטיקה. כמה עסקאות מכר של דירה הרשומה כמשרד סה"כ ביצעתם? כמה מתוכם אושרו כמשרד? וכמה מהם כעסקת מכירת דירת מגורים? האם יש איזשהם כללים מתי לאשר הדירה כמשרד ומתי כדירת מגורים רגילה?
שלום רב,
אם הנכס הוא משרד אז המכירה תהיה כמשרד.
אם מבצעים שינוי ייעוד אז יכול להיות מצב בו המכירה תחשב כעסקת מקרקעין בדירת מגורים.
כמו כן, יש לבחון את הסוגיה לגופה.
האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ואין לו תוקף של חוות-דעת מחייבת. יש להיוועץ באופן פרטני עם עו"ד מיסוי מקרקעין לפני עריכת כל עסקה, ואין האמור לעיל מתיימר להוות ייעוץ משפטי.
הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
משרדנו מלווה ומוביל עסקאות רבות במשק, הן מצד הרוכשים והן מצד הקונים.
תכנון מס נכון יכול להקנות פטורים והנחות בסכומים משמעותיים.
בכבוד רב,
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין אושר אלקיים
053-6246553
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
דוד שלום רב. השאלה היא מיהו בן המשפחה (דרגה ראשונה או אחרת), והאם הסכם השכירות הינו אמיתי ובתנאי שוק ולא הסכם פיקטיבי. עקרונית הפטור החלקי אמור לחול אבל יש לבחון זאת באמצעות איש מקצוע מתאים. ...
המשך תשובה