שלום. אנו מכרנו בית בתל אביב לפני התקון לחוק וחויבנו תשלום שומה עבור תכנית 5000, ששילמנו בכדי לקבל אשור מהעירייה עבור הטאבו. לאחרונה קבלנו מכתב משמאי העירייה עם הסעיפים הבאים א)אנו יכולים לדחות את תשלום ההיטל עד לאחר בצוע תכנית נוספת ולקבל עכשיו חזרה את ההיטל ששלמנו עבור תכנית 5000 ב)עלינו להסכים שהחיוב בהיטל יהיה על מי שיממש את הזכויות (הקונה שלנו). אשמח לקבל את הכספים שחויבנו בחזרה אך נראה לי שדרישה ב של העירייה לא תואמת את התקון לחוק, ועלולה גם לגרום לכך שרוכש הבית שלנו יתבע אותנו בגין הפרת הסכם שאנו לא מתכוונים לשלם עבור השבחה (תכנית 5000) שנעשתה לפני חתימת הסכם המכר. מבקש להבהיר מי אמור לשלם ומתי , על פי התקון לחוק , עבור המקרה שלנו
מדובר בבעיה מוכרת, ואכן כיוונת לבעיתיות העתידית הצפויה. מאז חרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים כך שלצערי לא ברור לי איך הדברים יתגלגלו בעתיד. דבר אחד בטוח עיריית ת"א איננה גוף פילנטרופי וניתן להניח שהיא תדרוש את היטלי השבחה שכנראה יהיו גבוהים משיעורם דהיום.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין אושר אלקיים
053-6246553
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
פני אבריטל שלום רב. במקרים של התחדשות עירונית (תמ"א 38/2) יש לבחון ספציפית את הוראות ההסכם. בנוסף, לכל עסקה יש (או חייב שיהיה) יועץ מס מטעם הדיירים שידווח בשם הדיירים. בברכה, אושר אלקיים, עו"ד...
המשך תשובה