שאלתי: הזמנתי קבלן אלומיניום לבצע אצלי במרפסת סגירה באמצעות חלונות ודלתות וכן באמצעות גג נפתח לסוכה. החוזה נחתם ב-21.4.17. עלות 60,000 ש"ח. שולם לו חצי ב-23.4.17 לחשבון של הבת שלו. עכשיו בדיעבד, זה נראה חשוד. סוכם בע"פ וכן נרשם בהסכם [הודפס ע"י הקבלן] ונחתם בכתב ידו ובכתב ידי שכל המוצרים יהיו של חברת "קליל". רשום בפרוש "היצרן - קליל" עם ציון סוג הפרופיל [7000,2000 וכו']. לאחר ההתקנה, התברר שכל מה שהותקן, לא של קליל ובניגוד מוחלט להסכם. התקשרנו לבקש ממנו את מס' ההזמנה בחברת קליל. הוא אמר שאין הזמנה כזאת ושהוא לא מחוייב לתת קליל אלא רק פרופיל לפי המספר. כל זה בצעקות ובטון מאיים. זה היה ב-13.8.17 ולאור כל זאת ביקשנו ממנו שלא יבוא לעת עתה להמשיך. כל זה הצטרף להתנהלות קשה מאד איתו. מבטיח לבוא ולא בא. לקחתי פעמיים חופש כדי להיות איתו. יום אחד לא בא וביום השני הגיע בצהריים במקום בבוקר והלך אחרי שעתיים. מגיע לעבוד מאוחר, עובד קצת והולך. אין אף פעם תשובה מתי יסיים. [הטעות שלי שלא שמתי לב שאין תאריך סיום בהסכם]. חלק מהפעמים הוא צעק עלינו והרים את הקול ליד השכנים. מבטיח להביא מוצר מסוים ולא מביא. ל-90 אחוז מהמסרונים וווצאפים, לא עונה. טלפונים עונה במסורה. תקשורת מאד קשה. אם מתקשרים שהוא נוהג, הוא צועק עלינו שנגרום לו לתאונה, כי אין לו דיבורית. הוא התקין גג שחלק מהבסיס הותקן בצורה רשלנית. שאלתי מס' פעמים למה הוא לא מחזק את הבסיס. התשובה: בסוף אחזק. [זה כבר קיים מה-8.6.17]. הוא הביא פעם סחורה שלא נארזה היטב. חלק הגיע שרוט והיינו צריכים להתווכח קשות שיביא חלק חדש. חלק נוסף שהגיע שרוט לא הוחלף והוא אמר שיצבע עם ספריי [על חלק שנצבע בתנור??!!]. כל תת פרויקט בתוך כל העבודה לא מסתיים. הגג עדיין אינו אטום, אינו מחוזק וכו'. כל הערה על טיב העבודה נענית בכעסים וצעקות. אני ממתין לקבל דוח של מהנדס [הקביל בביהמ"ש] על כל כל הליקויים כולל ליקויי הבטיחות של הגג. [יגיע עד סופ"ש]. שלחתי לו אפשרות לרדת מהעץ. כתבתי לו מיילים ואמרתי לו שיבוא ויפרק את החלונות והדלתות וירכיב חדשים של קליל. הוא ראה את המיילים ובחר שלא לענות. התקשרתי מס' פעמים והוא סינן אותי. כתבתי לו שגם אם יש מחלוקת קשה, הוא צריך לתת תשובה מה הוא מתכוון לעשות. לכל הפניות הללו, הוא ענה פעם אחת "אני בחופשה עד יום א". אמרתי שאני ממתין לתשובתו. עברו שבועיים. אין קול ואין עונה. שורה תחתונה: אינני רוצה יותר שהוא ידרוך בחצר שלי. אין לי כל אמון בו. הוא שיקר והפר את ההסכם. יש לי כבר שני קבלנים שנתנו לי הצעת מחיר לכל הפרויקט מחדש. אני לא מעוניין בשום מוצר ממה שהוא שם אצלי. מה אני עושה כדי שאוכל לפרק את כל הקיים בלי שאפגע ממנו לאחר מכן? מעבר לכך אני מתלבט אם להגיש נגדו תביעה קטנה שזה מבחינתי עדיף בגלל שאין לי כסף כרגע להיכנס להוצאות משפטיות נכבדות, ביחוד אם כזה טיפוס שאין לו חשבון בנק אולי לא ניתן להוציא ממנו כסף. דרך אגב יש לו מס' עוסק מורשה והוא אכן קיים במשרד האוצר. עוגמת הנפש שלנו מכל מה שקרה עד כה רבה מאד וגרמה לנו לדאגות ומתחים רבים. בקיצור, אני מעוניין לפרק מה שהוא עשה ולרוץ הלאה עם קבלן אחר אמין וטוב. אני לחוץ בזמן היות ואוטוטו הגשמים מגיעים והגג הקיים לא אטום לגשם. עד שהפסקתי לו את העבודה ב-13.8.17, עברו כמעט 4 חודשים שזה זמן לא סביר לחלוטין לסיום הפרויקט. סליחה על אריכות הדברים
אולי כדאי לשלוח לו מכתב בדואר רשום עם אישור מסירה שבו אתה מציין שאתה נותן לו הזדמנות אחרונה לבוא ולתקן את הפגמים (תוך זמן מסוים עליו תחליט, נניח שבועיים). במכתב תציין שאם הוא לא יפעל כאמור אתה תאלץ להמשיך בעבודות בעזרת צד שלישי אחר. הייתי מציין בנוסף שאתה תנקוט נגדו בכל האמצעים לשם השבת התשלום ששילמת לו וקבלת פיצוי ושיפוי מלא על כל הנזקים ההוצאות שנגרמו לך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבדוק מה הסיבה לנזילהאם היא קשורה אליך אתה אמור לשאת בהוצאה אם התקלה נגרמה בגלל פעולה של הוועד או חברת הניהול אם אמורים לשאת בהוצאות...
המשך תשובה