בפוליסת הביטוח חברת השחר רשומה כקבלן משנה לענייני נזקים ונזילות. אחרי פיצוץ צינור החלה סאגה בלתי נגמרת, שתחילתה בהתנערות של חברת השחר וסיומה בקריסה של המטבח ( צינור שהתפוצץ, דלתוות ארונות שהתנפחו, קריסת השיש תוך כדי החלפת יחידת הארון לצבע לא מתאים, ברזים שנתלשו ולא הוחזרו למקומם וכו'...). נכון להיום , 7 חודשים מאז תחילת הפרשה ועדיין לא רואים את הסיום. בשלב הביניים השחר "הסכימו" לפצות בסכום מגוחך, לאחר שאחתום על מסמך בו הם מתנערים מאחריותם ואני מתחייבת לא לתבוע אותם בעתיד. משלא הסכמתי לחתום, הם ניתקו איתי את הקשר וחמור מכך, סוכן הביטוח הפסיק לענות למיילים או לטלפונים. שאלות: 1. האם חובה עלי לחתום על מסמך שכזה, לפי החוק מרגע שקיים סכום מוסכם על חברת הביטוח לשלמו בלי התניות ובמידת הצורך מדיינים על ההפרש . 2. האם סוכן ביטוח יכול להוציא ידיו מהטיפול ? מה דינו של סוכן שגובה כספים עבור הפוליסה אך לא עומד מאחוריה ? 3. היכן אפשר להתלונן על הסוכן + החברה, וכיצד אפשר להביא את הסאגה לסיומה. אני תוהה אם תיקון עצמאי אינו הפתרון, רק שנכון לעכשיו אין למי לשלוח את הקבלות .
דנה שלום,
אינך מחויבת לחתום על מסמך שכזה, ואף עדיף שלא.
חברת הביטוח מחויבת לשלם לך סכומים שאינם שנויים במחלוקת ללא התניה בחתימה על שטר סילוק כולל. התנהלות שכזו עשויה להעלות לחברת הביטוח בחיובה בריבית עונשית.
באשר לסוכן הביטוח - ככלל ע״פ חוק הינו שלוח שלחברת הביטוח, אלא אם במקרה זה סוכם אחרת, קרי חתמת מינוי הסוכן כשלוח שלך.
בנסיבות העניין, הדרך הראויה לפתרון המחלוקות:
א. עמדי על קבלת מכתב דחייה מסודר, בו נימוקי הדחייה לתשלום.
ב. פנייה לחברת הביטוח עם העתק למפקח, לפיה באם לא ישולמו תגמולי הביטוח שאינם שנויים במחלוקת לאלתר, תפני לערכאות השיפוטיות. לא להרחיב בנימוקים.
ג. פנייה לערכאות השיפוטיות.
הינך מוזמנת לבחינת הנושא לעומק במשרדי, בכל עת וללא התחייבות.
בברכת חג חירות שמח,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רעש וריח מהווים מטרד אם מדובר במטרד קבוע ניתן תחילה לשלוח מכתב ולאחר מכן להזמין חוות דעת אקוסטית להוכחת רעש ומרחרחים להוכחת ריח...
המשך תשובה