שלום לך. חברת הביטוח התחייבה כשעשיתי את הביטוח לשלם תוך 10 ימים במקרה של אובדן מוחלט(הורדה מהכביש). בפועל, מיד לאחר התאונה, העברתי לחברה את כל המסמכים הנדרשים על ידה, ובמקום לשלם תוך 10 ימים, התחילו למרוח אותי.. לאחר 15 יום, אמרו מאחר וזו תאונה עצמית(ללא מעורבים) הם דורשים ממני להפגש עם חוקר מטעמם. כעסתי למה חיכו כל כך הרבה זמן, הרי ידעו שהתאונה היא עצמית מהיום הראשון....?! ולכן סרבתי לשתף פעולה יותר ולא הייתי מוכן למשוך את הזמן ולהפגש עם החוקר, אלא רק לאחר תשלום תגבולי הביטוח וזאת לאור ההתמהמהות שלהם. לאחר שבוע שלחו לי מכתב דחיה וזאת לטענתם בהתאם לסעיפים 22-23 לחוק חוזה הביטוח. השאלה שלי, האם הם יכולים להתנות את תשלום תקבולי הביטוח בפגישה עם חוקר מטעמם? מה אומרת הפסיקה בעניין? (אשמח לקרוא פסיקה עדכנית אם יש..). כמו כן, יש ברשותי מספר הקלטות שיחה עם סוכני המכירות של ביטוח ישיר הקובעים בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים כי במקרה של אובדן גמור .."הכסף אצלך בחשבון הבנק תוך 10 ימים"... האם זה לא חוזה ? האם זה לא מחייב אותם לעמוד בהסכם? הרי רק בגלל התנאים האלה עשיתי את הביטוח (הביטוח נרכש בטלפון) אשמח לתשובתך המפורטת. בברכה מיקי שוהם
יש לאפשר לחברת הביטוח לברר את החבות.
איני מבין מדוע אתה מסרב לשתף פעולה הרי סירובך גורר דחייה אוטומטית של התביעה, ברמה הפרקטית עליך לשתף פעולה עם חברת הביטוח אפילו שעברו 15 ימים, גם חברת ביטוח בנויה מאנשים וגם להם יש לחץ בעבודה.
ֿאז זה נכון שמבחינה עקרונית הצדק איתך אבל עם צדק לא "הולכים לסופר".
היפגש עם החוקר. לאחר שהוא יאמת את המקרה, חברת הביטוח תשלם.
הדרך השניה היא להגיש תביעה לבית המשפט ולאחר שנה לראות את הכסף, לשיקולך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רעש וריח מהווים מטרד אם מדובר במטרד קבוע ניתן תחילה לשלוח מכתב ולאחר מכן להזמין חוות דעת אקוסטית להוכחת רעש ומרחרחים להוכחת ריח...
המשך תשובה