שלום רב, בשנת 2000, אמי חתמה על "הצעה לביטוח חיים". הסוכנת של חברת הביטוח אמרה לה שמדובר בביטוח חיים לכל החיים. כך גם סומנו הרובריקות המתאימות בטופס ההצעה: "תקופת ביטוח - לכל החיים", "תקופת התשלום - כמו תקופת הביטוח". אמי היתה אז בת 56, בבריאות טובה ב"ה, והסיבה היחידה שהיא עשתה את הביטוח היתה מכיון שזה היה לכל החיים. לפני כשנתיים, גילינו שהפוליסה הרשמית אשר נשלחה אליה הביתה מציינת שהביטוח הוא רק ל-14 שנה. יצרנו קשר עם סוכנת הביטוח שהחתימה אותה על ההצעה. זו הודתה בפני אמי שהיא החתימה אותה על הצעה לכל החיים, ואמרה לה שהיא כבר לא עובדת בחברת הביטוח ושהיא מקווה שאמי לא תעשה לה בעיות כי חברת הביטוח יכולה לתבוע אותה באופן אישי (אני לא מבינה על מה??? זו החברה ששינתה את התנאים מבלי הודעה מפורשת בנושא). במקביל, הסוכן שהחליף את אותה סוכנת, שלח אליי עותק של מכתב מאותה סוכנת אל חברת הביטוח, אותו היא שלחה שלושה חודשים לאחר שהחתימה את אמי על ההצעה, ובו היא מתריעה בפניהם על הטעות שעשו ומבקשת שהם יתקנו את הפוליסה בהתאם. היא כתבה כך: "להערכתי נפלה טעות בהכנת הפוליסה. נרשם תום תקופת הביטוח 2014. אבקש בדיקתך האם מה שנרשם הוא טעות או שיקול חיתומי. במידה וטעות אבקש לתקן בהתאם לטופס ההצעה". הסוכנת לא יידעה את אמי על הטעות הזו, לא שלחה לה הודעה רשמית או לא רשמית בענין. כמו כן, גם חברת הביטוח לא שלחה לאמי הודעה בדבר שינוי הפוליסה. למרות שלא נוצר שוב קשר עם אותה סוכנת, אמי הרגישה לא נעים מולה והנושא לא טופל עד היום. כעת אנחנו רוצות לתקן את העוול שנעשה לאמי. נשארו עוד 3 שנים לפוליסה, ובינתיים אמי ממשיכה לשלם נגד רצונה, כי היא חוששת להפסיק אך מאידך מרגישה מרומה מהשינוי שנעשה ללא ידיעתה כי אז היתה מבטלת את הפוליסה עוד בזמנו. אני רוצה לציין שאמי מתגוררת בחו"ל, ואני מיופת כוחה ומטפלת בכל סידוריה בארץ. היא מגיעה לארץ אחת לשנה. שאלותנו: 1) האם יש לנו קייס לתבוע את חברת הביטוח לתקן את העוול ולהאריך את הפוליסה שאכן תהיה לכל החיים כפי שרשום בהצעה? 2) האם, לחילופין, אפשר או כדאי לתבוע את החברה להחזיר את כל הכספים שאמי שילמה בעשר השנים האחרונות? 3) אנחנו לא יודעות אם זה נכון להמשיך ולשלם את הכספים. כי מצד אחד, אם נפסיק, זה כאילו אנחנו החלטנו לסיים את ההסכם ואין לנו עילה לתבוע. מאידך, אמי לא הסכימה ולא היתה מעוניינת בפוליסת ביטוח לתקופה של רק 14 שנה עד גיל 70 שתבד"ל. 4) האם העובדה שהעניין נודע לנו לפני כשנתיים ולא טיפלנו בזה הינו עילה לחברה לומר שכביכול הסכמנו לתנאים? למרות שאינני יודעת איך הם יכולים לדעת אלא אם כן הסוכנת תאמר להם. תודה רבה מראש! לילך
לילך שלום רב,
הפוליסה הקובעת היא זו עליה חתמתם במעמד ההתקשרות עם חברת הביטוח ואין חברת הביטוח רשאית לקבוע תנאים אחרים שלא הוצגו בפניכם במעמד החתימה, ושלא הוסכמו על ידכם במפורש.
במקרה זה, אני מתקשה להבין מה הבעיה להאריך את הפוליסה הקיימת ולשנות את מתכונתה כך שתהיה לכל החיים? הדבר פשוט לביצוע.
בברכה,
עו"ד אילן זריהן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית תודה על המענה המהיר.
לדעתי, הבעיה להאריך לכל החיים היא שבגיל 120, הם יאלצו לשלם את הפוליסה לשארים של אמי.
למרות שההצעה היתה לכל החיים, הפוליסה שהונפקה תקפה רק עד שאמי תהיה בת 70. היות ובמעמד חתימת ההצעה אמי היתה ועודנה בריאה ב"ה, השתלם לחברה לקבל ממנה תשלום חודשי, כי הסבירות שיקרה חלילה משהו לפניכן והם יצטרכו לשלם לשארים היתה קטנה. כנראה שלדידם, מעל גיל 70, הסיכון עולה וזה נהיה להם לא כדאי.
אם היתה אפשרות להאריך, אני מאמינה שאותה סוכנת היתה אומרת לאמי, אך כל מה שהיא אמרה לה זה שבבקשה לא תסבך אותה עם חברת הביטוח. אגב, אותה סוכנת כבר שנים אינה עובדת בחברת הביטוח.
בנוסף, לשם הדיוק, הפוליסה שאמי חתמה עליה היתה טופס עם הכותרת "הצעה לביטוח חיים". לא היה כתוב בטופס שזו פוליסה (אני מתייחסת לכך שכתבת "הפוליסה הקובעת היא זו עליה חתמתם במעמד ההתקשרות עם חברת הביטוח"). אולם הפוליסה הרי הונפקה לאמי בעקבות חתימתה על אותה הצעה.
השאלה היא מה אני עושה עכשו? פונה אליהם במכתב, ואומרת מה? שיאריכו את הפוליסה? או אז הם בוודאי או שיסרבו או שידרשו תשלום גבוה במיוחד ממה שסוכם בזמנו. הרי הם יכלו להאריך את הפוליסה כשהם קיבלו את המכתב מהסוכנת שלהם, בו היא התריעה בפניהם שנפלה טעות בפוליסה.
מה הצעד שעליי לעשות כעת?
תודה!
תודה על התייחסותך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לילך שלום רב,
מציע לפנות בכתב אל מחלקת פניות/תלונות הציבור בחברת הביטוח, תוך גיבוי המכתב באסמכתאות המעידות על כך שבמעמד ההצעה הבטיחו לכם כי הפוליסה תהיה לכל החיים אלא שבפועל לא כך היה.
בברכה,
עו,ד אילן זריהן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לשלוח מכתב התראה למי שמרסס כמו כן יש לפנות למועצה, במקביל להביא מסמך רפואי על הנזק שנגרם בשל הריסוס, ואם לא מפסיקים יש לפנות בעזרת חוות דעת רפואית לבית המשפט...
המשך תשובה