היי, מקרה שאירע בחודש אפריל, לפני שמונה חודשים: הגיעה לאוזניי ידיעה שהיתה חייבת בדיווח למשטרה וכאזרח טוב ותמים ישר הגעתי לתחנה הקרובה להגיש דיווח. ממש בכניסה לתחנה, חיכיתי למאבטח שיאשר לי להכנס. רכב משטרתי שהופיע מאחור החל לצפור לי בבהלה שאתקדם עם הרכב כדי שהוא יוכל להכנס. ברגע שזזתי חצי מטר קדימה השער (חשמלי), שהיה פתוח קודם לכן, החל להסגר עליי באופן פתאומי ונעצר על הפגוש הקדמי - הנזק - שריטות עמוקות רבות. באותו הרגע צילמתי הכל והמאבטח (שהוא לא שוטר) בכניסה אמר שלמרות שלחץ על הכפתור של השער, הוא לא הצליח לגרום לו לעצור. נכנסתי פנימה לתחנה, ומיד הופנתי לקצין הבטיחות, והתלוננתי. מלאתי טפסים והוא בעצמו אמר לי (וצעק על חבריו לתחנה) שהשער נסגר השבוע כבר על חמישה רכבים לפחות שהגישו תלונה כיוון שהחיישנים של השער הפסיקו לתפקד ויש לטפל בזה במידי. נאמר לי למלא את הטפסים ולהגיש דרישת תשלום דרך חברת הביטוח שלי, ביטוח ישיר, לחברת "ענבל" המבטחת את המשטרה, וכך עשיתי. לאחר כשעה כבר דיברתי עם חברת ביטוח ישיר שאמרה לי לתקן את הנזק במוסך ולהגיש טפסי תשלום וכו' והיא תדרוש תשלום מחברת ענבל. לאחר 7 חודשים מרגע התאונה (לפני כחודש מהיום) שאני כל שבוע בערך מתקשר לשאול מה קורה עם התשלום שאני אמור לקבל בחזרה (אחרי שכבר שילמתי את הכל כמובן עוד באפריל למוסך ולשמאי שבדק את הרכב) וכל פעם נותנים לי תירוצים אחרים. ביטוח ישיר האשימו את ענבל ולכל אורך הדרך טענו באוזניי שענבל אינם כפופים לזמני טיפול כיוון שזו חברה ממשלתית. אחרי כל הזמן הזה שבו כביכול נאמר לי שחברת ענבל לקחה חוקר חיצוני שיבדוק את העניין פתאום נאמר לי שענבל החליטה שהחברה האשמה היא בכלל לא היא, אלא חברת "מגדל" שאחראית לשער בכניסה לתחנה ולמאבטח שהיה שם (שהוא לא שוטר). בהתחלה לא ידעתי אם להיות שמח (כי סוף סוף זו לא חברת ענבל שגרמה לי לחכות כ"כ הרבה זמן ואולי עכשיו זה יפתר בצורה מהירה יותר) או עצוב (כי עדיין לא קיבלתי את כספי בחזרה) - לאחר מכן פתאום ביטוח ישיר אמרה לי שגם "מגדל" לא כפופה לזמני טיפול היות וזו לא תאונה של רכב עם רכב, אלא פגיעה המוגדרת כ"רכוש" -תביעת חבות. האם יש אמת בדבר? מה אני אמור לעשות מפה? עברו כבר שמונה חודשים מלאים שבהם עשיתי עשרות טלפונים - לביטוח ישיר, לחברת ענבל (למרות שאני כמובן לא אמור לעשות זאת, אלא חברת הביטוח שלי) וכו'... ועדיין לא ראיתי את כספי בחזרה. אגב, אחרי חצי שנה שהתביעה כביכול "בבדיקה" בחברת ענבל התקשר אליי החוקר שלהם וביקש ממני שוב טפסים שהעברתי עוד באפריל לחברת הביטוח שלי, ביטוח ישיר, בטענה שלא הכל הגיע אליו וחלק ממה שהגיע לא הגיע ברור (עבר הרבה פקסים בדרך אליו). רק בשלב זה בעצם החברה החלה לפעול... איך מקדמים את העניין הלאה? מי פה באמת אשם? איך זה שאין זמני טיפול? מה, יכולים ככה לגרור את זה חודשים? כל פעם דוחים אותי בתירוצים אחרים. האם המצב שווה הגשת תביעה? ואם כן, מול מי להגיש אותה - ביטוח ישיר או חברת ענבל/מגדל? אשמח לקבל הסבר. תודה רבה.
ניסים שלום,
האמנם ברור מול חברות הביטוח לעיתים לוקח זמן אך שסעה חודשים זה כבר המון זמן.
הייתי ממליצה לך לפנות לעו״ד אשר ימליץ לך להגיש תביעה נגד ענבל ו/או מגדל הכל תלויי בבדיקה שיעשה עו״ד קודם לכן לבחון מי אכן ביטח את האזור וככל הנראה ההליך יתקדם בהר יותר.
נשמח לעזור.
בברכה,
יעל אמר רוזנברג, עו״ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רעש וריח מהווים מטרד אם מדובר במטרד קבוע ניתן תחילה לשלוח מכתב ולאחר מכן להזמין חוות דעת אקוסטית להוכחת רעש ומרחרחים להוכחת ריח...
המשך תשובה