שלום, רכשנו חדר שינה מעץ אורן מלא (?) לפני כ7 חודשים. האם אפשר לתבוע את בעל העסק על כך שמכל מכה הכי קטנה נוצר ממש מעין בקע - חריטה עמוקה על העץ?? אני לא חושבת שזה אמור להיות כ"כ עדין , זה גם לא דבר שאפשר לתקן ככה שהנזק ממש נראה לעין. כדי שתבינו - אפילו אם יש לכלוך דבוק על העץ ואני מגרדת בעדינות עם האצבע = נשאר הסימן מעין חור כאילו קילפתי את העץ..
שלום רב,
שאלתך אינה מקימה על פניו עילת תביעה כנגד בעל העסק היות ופרמטרים רבים הקשורים בריהוט אינם מובאים בשאלתך ולא בטוח שהם אפילו ידועים לך. אולי מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום שיוכל לחוות דעתו וכך לדעת את זכויותיכם.
האם ניתן היה להבחין בנזק כבר מיד לאחר הרכישה? אם כן, האם פניתם לבעל העסק? ומה הייתה תשובתו? רצוי לדעת היות ושאלתך קשורה בטבורה יותר לדיני הצרכנות.
בברכה,
אליהו קייקוב, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תודה רבה על תגובתך.
לשאלתך - לא היה ניתן להבחין בנזק מיד אחרי הרכישה כי לא התחלתי לדפוק על העץ.. אבל לאט לאט מתחילים לראות שכל מכה קטנה שהעץ מקבל,זה משאיר סימן בולט.
לא דיברנו על כך עם בעל העסק, אבל יש לציין שעם המיטה רכשנו 2 מזרונים,שכנראה אחד מהם ניתן לנו מתצוגה כי הוא כבר נראה כמו אחרי 5 שנים לעומת המזרון השני שעדיין חדש. על כך דיברנו איתו והוא טען שנביא לו את זה לבדיקה (אנחנו במרחק שעה + נסיעה כך שזה לא כ"כ אפשרי לכן לא עשינו את זה). השאלה אם במקרה וזה לא דבר נורמלי שכך קורה לעץ, וכן הרמאות על המזרון הנ"ל , אפשר כן לתבוע או שזה מיותר..?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורטל שלום,
כפי שציינתי, שאלתך הנה בתחום דיני הצרכנות. בהתאם לחוק הגנת הצרכן הרי שחלה על בעל העסק להתריע בפני הצרכן על כל פגם או איכות של מוצר הידועים לו ושיש בהם כדי להשפיע על ערכו של המוצר. כן, חל איסור על בעל העסק להטעות את הצרכן. כמובן שבמידה וניתן להוכיח שבעל העסק פעל בניגוד להוראות אלו כלפיכם הרי שיש מקום להגיש תובענה כלפיו. אלא שכאן נשאלת השאלה, מדוע לא פעלתם לברר את הסוגיה מיד עם גילויה, שהרי 7 חודשים אינם זמן מועט? כמו כן, האם יש תיעוד של פנייתכם לבעל העסק ותשובתו? גם אם המדובר במרחק של שעה נסיעה היה מקום לנהל דין ודברים עם בעל העסק לשם קבלת תגובתו וכיום בעידן הפקסים, מיילים וכד' ניתן לעשות זאת ביתר קלות (בעיקרון ובמידה ויש תגובה כלשהי מהצד השני).
כמובן שהוכחה שבעל העסק עבר במקרה זה על החוק מוטלת בראש ובראשונה עליכם ולשם כך הצעתי בתשובתי הקודמת לפנות בעניין לבעל מקצוע שיכול לחות את דעתו בעניין.
מכאן שלשאלתך האם ממולץ לתבוע במקרה זה הרי שבמידה וניתן להוכיח את האמור לעיל ובמידה והנכם מעוניינים למצות את זכויותיכם על פי דין הרי שמומלץ לעשות כן.
בהצלחה!
אליהו קייקוב, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהחלט שאת יכולה לתבוע אם את שוכרת אז את בעל הדירה ואם את משכירה (בעלים של דירה) אז את הדירה המזיקה מוזמנת לפנות אייעץ לך כיצד לפעול 0509000145...
המשך תשובה