שלום, אני רופא ונתקלתי במספר בעיות מול סוכנות הביטוח מדנס שיש לה הסכמים נרחבים עם ארגונים רפואיים יש לי שתי שאלות: 1. לפני שנה רכשתי ביטוח אובדן כושר עבודה מסוכן של מדנס. הצעת הביטוח (בכתב) מציינת פרמיה קבועה. באותו המעמד רכשתי גם פוליסת ביטוח חיים שביטוח אובדן כושר העבודה הוא חלק ממנה. הסוכן הבטיח לי בע"פ מספר פעמים כי הפרמיה הינה קבועה לכל החיים גם בביטוח החיים. לקח להם למעלה מ 6 חודשים מיום החתימה עד שהעבירו אלי את הפוליסה ולהפתעתי גיליתי שהפרמיה משתנה כל שנה. ניסיתי ליצור איתם קשר והם לא ענו עד ששלחתי מכתב רשום. אז הם אמרו לי טלפונית שהחלק של ביטוח החיים הוא בפרמיה משתנה ושאני ידעתי על כך. אמרתי להם שאני רוצה לבטל את ביטוח החיים ולקבל זיכוי על כל התשלומים והם אמרו שהם יבדקו. שאלתי היא - האם אני זכאי לסעדים נוספים והאם אני יכול לחייב אותם לבטח אותי בביטוח חיים בפרמיה קבועה. (מחיר הפרמיה של ביטוח החיים היה מעט יותר יקר מהצעות שאני מקבל במחשבוני הביטוח האוטומטיים באינטרנט. 2. בעיה שניה, בבית החולים בו אני מתמחה ועד העובדים מחייב אותנו לרכוש ביטוח אחריות מקצועית דרך מדנס. בתור מתמחים אסור לנו לעבוד מחוץ לבית החולים כך שהביטוח לא משמש אותנו. הפרמיה החודשים מנוכה אוטומטית מהמשכורת. נסיונות לקבל את הפוליסה או לבטל אותה נתקלים בחומה בצורה של הפניה מפקיד אחד למשנהו. יש לציין שלביטוח כנראה גם מרכיב של הגנה משפטית מול המעסיק אבל עיקרו ביטוח אחריות מקצועית מחוץ לכתלי בית החולים. אם ברצוני להתלונן או לתבוע האם למדנס יש אחריות כלפי ? או רק ועד העובדים. שכן אני משוכנע שהם יודעים שהם מוכרים ביטוח לאנשים שלא ישתמשו בו. תודה
שלום רב,
לעניין הבעיה הראשונה - חשוב לדעת שסוכנות הביטוח מהווה בשלב המו"מ לרכישת הפוליסה כשלוחה של חברת הביטוח, כך שפעולה של סוכנות הביטוח מהווה פעולה של חברת הביטוח עצמה. כמובן שמרכיבי הפוליסה, וביניהם הפרמיה, הנם עניינים ששני הצדדים צריכים להסכים עליהם ובהיעדר הסכמה מדעת לא ניתן לומר שנכרת חוזה כדין. השאלה היא, מעבר למה שסוכם פעל-פה - מה נרשם בפועל בפוליסה ועל מה חתמת? בכדי לדעת מה היה אומד דעת הצדדים לחוזה רצוי לדעת מה היה מאחורי הקלעים ומה הוסכם בסופו של דבר ביניכם. כמובן שבמידה ואינך מבקש להמשיך עם הפוליסה שמורה לך הזכות לבטלה. לעניין נושא הפרמיות, הרי שעניין זה צריך לקבל פיתרון בהתאם למה שאירע בפועל במו"מ בינך לסוכנות הביטוח. מומלץ להיעזר בעניין בעו"ד המתמחה בתחום.
לעניין הבעיה השניה, חובה על חברת הביטוח לשלוח לך כמבוטח עותק מהפוליסה. במידה ואינך מקבל עותק של הפוליסה אתה יכול לפנות בתלונה למפקח על הביטוח ולשטוח בפניו את ניסיונותיך לקבל את פוליסת הביטוח.
בהצלחה!
אליהו קייקוב, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהחלט שאת יכולה לתבוע אם את שוכרת אז את בעל הדירה ואם את משכירה (בעלים של דירה) אז את הדירה המזיקה מוזמנת לפנות אייעץ לך כיצד לפעול 0509000145...
המשך תשובה