אני נכה מלחמה בעל נכות של 100% + קטוע 2 רגליים . בתחילת חודש נובמבר חזרתי מספרד בטיסה עם חברת סויסר , במלגה העמיסו את העגלה החשמלית שלי לבטן המטוס , בציריך הייתי צריך להחליף מטוס ולהמתין לטיסה 7 שעות , כנוהל מקובל בטיסות נכים יורדים אחרונים וממתינים לעגלה שלהם ,תוך כדי המתנה במטוס ראיתידרך החלון הקטן במטוס איך שהעגלה שלי נופלת מבטן המטוס ומתרסקת על הריצפה של המסלול, כאשר העלו את העגלה לכניסת המטוס היא הייתה מפורקת והיא ניזוקה קשות , לצערי לא נותר לי אלה להמתין ללא אפשרות תזוזה חופשית במשך 7 שעות בשדה התעופה בציריך , העגלה החשמלית שלי נשלחה לארץ וקיבלתי אותה בשדה תעופה בן גוריון באותו לילה . הדברים נרשמו בהתאם לנוהל וניתן לי טלפון של חברה שאמורה לתקן את העגלה . למחרת יצרתי קשר עם החברה ומסרתי לה עם שליח את העגלה שלי לתיקון. לסיכום העגלה נימצאת היום כבר 21 יום בחברת התיקון טרם התחילו לתקן אותה וממתינים לאישור חברת המוביל סויסר כיום אני מנויד עם כסא רגיל קטן שבקושי משרת אותי , אני לא יוצא מהבית ,ולא מסוגל להגיע לפעילויות שלי, החברה הבטיחה להעמיד לרשותי כסא גלגלים חשמלי חילופי אבל זה לא קרה . אני לא יודע מה לעשות וחסר אונים , ממתיןלתשובתכם בתודה
אלירן שלום,
המקרה שלך מצער מאוד ולשם מזור מיידי רצוי שתפנה לעו"ד המתמחה בתחום על מנת שיישקול כיצד לקדם את קבלת כסא הגלגלים המתוקן מחברת התיקון.
כלי העזר המשפטי העומד לרשותך מצוי, בין היתר, בפסיקה בע"א (ת"א) 1090/92 בובליל יוסף ואח' נ' אליטליה, נתיבי אויר של איטליה (פס"ד מיום 3.10.94), שם נפסק, כי "עובדיה של חברת תעופה, אשר מעבירים בטיסה מסוימת מטען של שני כסאות נכים, עליהם להעניק לציוד זה טיפול מיוחד ומבוקר, שכן עליהם להבין ולדעת שבמטוס המסוים מצויים נכים המוגבלים בתנועה; ומשום כך ראוי המטען האמור לטיפול פרטני וייחודי שאיננו מוענק למטענם של נוסעים אחרים. אין להתייחס לכסא גלגלים כאל מטען שגרתי, ועל מי שמטפל כך להיות ער למצב דברים ברור וצפוי שבו נכה נמצא כנוסע במטוס והוא יהיה זקוק לכסא הגלגלים לשם תנועה מיד עם נחיתתו בנמל התעופה; ואם לא ימצא הנכה את כסא הגלגלים מיד עם הגיעו לנמל ייגרם לו נזק חמור מאוד....נתמלאו התנאים שבסיפא לסעיף 25 המתוקן לאמנת ורשה, ולכן לא תוכל המשיבה להסתתר מאחורי האחריות המופחתת שבסעיף 22 לאמנה".
כמובן שפסיקה זו אינה מספקת בכדי ליתן לך מזור מיידי מטעם חברת התעופה וחברת התיקון, אך יש בכך בסיס מספיק בכדי להתחיל הליכים משפטיים שיקדמו זאת ואף בסיס לתביעת נזיקין כנגד חברת התעופה בגין הנזק עצמו והזמן שחלף ממועד הנזק ועד קבלת כסא הגלגלים המתוקן בחזרה, הכול בכפוף לדין.
בהצלחה!
אליהו קייקוב, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבדוק מה הסיבה לנזילהאם היא קשורה אליך אתה אמור לשאת בהוצאה אם התקלה נגרמה בגלל פעולה של הוועד או חברת הניהול אם אמורים לשאת בהוצאות...
המשך תשובה