שלום, הנני שכיר, ביצעתי עבודה חד-פעמית עבור חברה מסוימת ואני מעוניין לקבל תשלום עבור העבודה. הבנתי שאני צריך להגדיר את התשלום כעסקת אקראי (כיוון שזו פעילות חד-פעמית ולא תחזור על עצמה). אך אינני מצליח להבין מה השלב הבא מבחינת מה צריך לעשות על-מנת לקבל את התשלום. האם החברה יכולה פשוט להעביר לי את התשלום (כמובן בניכוי המס המקסימלי) ואני אדאג בסוף שנה לתאום מס, או האם אני צריך ראשית לגשת למס הכנסה ולדאוג לטפסים מסוימים? אציין שההכנסה השוטפת שלי (מעבודתי כ-שכיר) עוברת את הרף המקסימלי למטרות מס. בנוסף, מע"מ, החברה משלמת מע"מ ואז מקבלת זיכוי, אז אני מניח שהם משלמים, ומה עם ביטוח לאומי? תודה
שלום רב,
במישור הדיווח למע"מ- אם עיקר הכנסתך משכר, ניתן לבקש מהחברה המשלמת להוציא חשבונית מס עבורך ואז לא תידרש להוציא חשבונית כדיווח על עסקת אקראי.
במישור הדיווח למס הכנסה- לגבי ניכוי המס במקור- במידה ולא תמציא לחברה המשלמת אישור על פטור מניכוי מס במקור או על ניכוי מס במקור בשיעור מופחת- החברה תנכה מהתשלום מס בשיעור של 50%. ככל שהמס שנוכה גבוה מהמס שהיא היתה אמורה לנכות, תוכל להגיש דוח שנתי להחזר .
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר