שלום רב, אני כבר למעלה מ4 שנים מנהל את הספרים שלי באקסל, כלומר תשומות בספרים, וחשבוניות מס בספר חשבוניות מס מבית דפוס, מספר שאלות לי אליכם: 1. בכל סוף שנה אני מעביר את האקסלים לרו"ח ומהנתונים האלה הוא מפיק דו"ח למס הכנסה וכו', האם כאשר במידה ויהיו אצלי ביקורת מס הכנסה וכו', הם יתייחסו רק לדוחות מהרו"ח או לאקסל? 2. הבנתי שאקסל לא חוקי להשתמש בו, האם לא חוקי להשתמש בו בקטע של התשומות או ברשימת הכנסות? 4. אני עוסק מהבית, ובטעות בשנים האחרונות דיווחתי תשומות של הבית לפי 1/3 ולא לפי 1/4, מה יעשו לי? 3. השאלה שלי לסיכום האם כאשר ובמידה ויהיה אצלי ביקורת, הם יסתכלו על הדוחות של הרו"ח של סיכומי סוף שנה לדוח שנתי ולא בכלל ייתחשבו בדוחות האקסל? אני פשוט רוצה לעבור לריווחית ולהיות בסדר.
שלום רב,
ניהול ספרי חשבונות לא ניתן לנהל באקסל אלא יש לבצע רישום בהנהלת חשבונות מסודרת. ניתן לנהל במקביל גם קבצי אקסל לביצוע תחשיבים כגון חילוץ מע"מ ונתונים נוספים.
רו"ח שלך צריך להתבסס על אסמכתאות ולא על גליונות אקסל שלך ולכן הוא מחוייב לרשום פקודות בהנהלת החשבונות על סמך מסמכים ותחעוד תומך. זהו התיעוד שאותו תידרש להמציא במידה ותהיה ביקורת בעסקך.
כשמתבצעת ביקורות וממנה עולה כי דרשת הוצאות ביתר בין אם לצרכי מס הכנסה ו/או למע"מ בסמכות הרשויות לדרוש תוספת תשלום או לא להתיר הוצאות מסויימות.
ככל שלא מדובר בהתנהלות לא נאותה ולא חוקית, הסנקציה היא דרישת תשלום מס עם ה"ה וריבית ובמקרים מסויימים גם קנסות, אך כאמור קשה להתייחס מבלי לדעת את כל העובדות.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר