שלום ,בשנת 2011 הייתה לי תאונת עבודה ונעדרתי מספר ימים מהעבודה אשר בגינם קיבלתי תגמולי ביטוח במסגרת ביטוח קבוצתי מהמעסיק לפני מספר ימים קיבלתי מכתב עו"ד מטעם החברת ביטוח אשר שילמה את התגמול בגין העדרות ולטענתה במסגרת בקרה שנערכה אצלהם נמצא כי לא נוכו תשלומי מיסים החייבים בחוק מתגמלוי הביטוח ששולמו לי ושקיבלתי סכום עודף ואותו עלי להשיב שזו תעביר לרשויות. מה עלי לעשות במקרה זה? האם לא חלה התיישנות בביטוח לאומי ו/או מס הכנסה? מדוע עלי לשלם 7 שנים לאחר קבלת תגמול ביטוח על טעות של החברת ביטוח? אודה לכם לתשובות מדובר על סכום של כמה מאות שקלים בודדים אומנם אך משמעותיים בשביל משפחתי ובשבילי
כעקרון אם קיבלת תגמול החייב מס הכנסה - היו צריכים להוריד לך מס הכנסה או היו צריכים להפנות אותך למס הכנסה להביא אישור לתאום מס. המיסים חלים עליך.
לא ברור איך חברת הביטוח חישבה לך את המס שהיית צריך לשלם בשנת 2011
( את זה עושה מס הכנסה באישור תאום המס - שהיית יכול להוציא בשנת 2011) . בהעדר אישור ניכוי ממס הכנסה בשנת 2011 - אפשר יהיה לחשב לך את המס אם תגיש דוח מס הכנסה לשנת 2011. נסה לברר עם חברת הביטוח.
האמור לעיל אינו יעוץ ו/או חוות דעת - רצוי שתקבל יעוץ פרטני
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר