שלום רב אני עו"ד במקצועי. לקוח ביקש ממני לצאת לחו"ל לפגישה בשמו. סיכמתי איתו מחיר גלובלי של שכ"ט (לצורך השאלה נניח 1,000 ש"ח) וכן תשלום הוצאותיי בחו"ל (מלון, מוניות, אש"ל וכו' - סך הכל לצורך השאלה נניח 200 ש"ח). שאלתי, האם בחשבונית שאני אוציא ללקוח עלי לרשום תחת "שכ"ט" את הסכום הכולל, קרי - 1,200 + מע"מ; או שמא עלי לרשום תחת "שכ"ט" 1,000 + מע"מ ותחת "הוצאות" 200 + מע"מ, ואם זה אכן כמו באפשרות השניה, האם אני משלם לרשויות מס הכנסה (בתשלומים הדו חודשיים) רק עבור השכ"ט של1,000? תודה מראש
דרור שלום,
בעיני יש להפריד- כמקובל - בין שכר הטרחה להוצאות (ככל שיש תיעוד עליהן) ולשלם רק עבור ה- 1,000 ש"ח
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר