חודש לאחר שובי לעבודה ביקש ממני מנהל החשבונות של החברה עותק מהמכתב של ביטוח לאומי המפורטים בו סכומי הכסף שקיבלתי עבור חופשת הלידה וסכומי הכסף שהורידו לי כתשלומים למס הכנסה וביטוח לאומי, בתומי העברתי לו מכתב זה ונוכחתי לראות בתלוש המשכורת בחודש שלאחר מכן כי הוא הכניס את הסכום שקיבלתי עבור דמי הלידה. סכום הכסף שירד לי עבור מס הכנסה הדליק אצלי נורה אדומה מכיוון שהיה מופרז יחסית לשאר תלושי המשכורת. בבדיקה שביצעתי עם חשבי שכר ממקומות עבודה שונים הובהר לי כי אף פעם לא מכניסים את דמי הלידה לתלוש המשכורת וכי ירד לי סכום כסף מיותר עבור תשלומים למס הכנסה. מנהל החשבונות ממשיך להתעקש כי ביצע חישוב נכון של תלוש המשכורת שלי. כיצד ניתן לבדוק נושא זה מכיוון שסכום הכסף מאוד משמעותי פה (נגבה לי מעל 3000 ₪ מס הכנסה יותר מהרגיל).
התקנות קובעות החובה לנכות מס בעבור דמי הלידה היא של המעסיק ולכן חובה על כל מעסיק לנכות מס הכנסה בעבור דמי הלידה היות וביטוח לאומי מחשב לפי עובד יומי ובדרך כלל זה לא מדויק לכן המעסיק עושה את תיאום המס במקומם.
בכל מקרה דעי שגם אם לא היו עושים כן היתה לך אחריות אישית לשלם את המס באופן עצמאי שאם לא היית חשופה לביקורת מצד שלטונות המס (במיוחד בימים אלה שיש בור בתקציב המדינה ונלחמים בהון שחור)
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר