אני עו"ד במקצועי, ולאחרונה נקרתה בפניי הזדמנות לכתוב מאמרים מקצועיים תמורת תשלום, בין היתר בנושאים משפטיים. יש לי מספר שאלות: 1. האם אני חייבת בכלל לדווח לרשויות המס על עיסוקי הנוסף או שמא רק לציין את מקור כל הכנסותיי, כולל מכתיבה, במסגרת הדו"ח השנתי? 2. במידה ואני חייבת לדווח כאמור, האם עליי לפתוח תיק עוסק נוסף עבור עיסוקי ככותבת או שמא כל עיסוקיי נכללים תחת אותו תיק עוסק? 3. במידה ומדובר באותו תיק עוסק, אני מניחה כי יהיה עליי להוציא חשבוניות וקבלות נפרדות בגין עיסוקי ככותבת. האמנם? 4. כעו"ד אני מחוייבת להירשם כעוסקת מורשה. מה קורה אם הכנסותיי ככותבת נמצאות ברף התחתון של עוסק פטור? כלומר, האם אני יכולה להוציא חשבוניות בעיסוקי כעו"ד וקבלות בלבד בעיסוקי ככותבת? 5. במידה והמאמרים יהיו רק מאמרים משפטיים, האם אוכל להוציא חשבוניות כעו"ד? 6. האם הכנסותיי ככותבת ייחשבו כשכר סופרים או ימוסו כהכנסה רגילה? אודה לתשובה מהירה עוד לפני כניסת החג. תודה רבה
כל זמן שמטרת העיסוק היא מסחרית.
לא משנה איך קוראים לזה - זה הכנסה שתמוסה כמו הכסותייך כעורכת דין כלומר
הכנסה מיגיעה אישית כמובן שעם ייעוץ נכון ניתן לחסוך מיסים בסיווג ההכנסה
כהכנסה בעלת מס מוגבל
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר