אשמח לקבל תשובה לשאלתי... רקע: במקצועי אני מתכנתת מחשבים, ותמיד עבדתי כשכירה עם תלוש. במשך החודשיים וחצי הקודמים עבדתי כפריסלנרית בפרויקט זמני. סוכם מראש שאקבל כ20 אלף שקל על העבודה של החודשיים וחצי הנ"ל סיימתי את הפרויקט ולאחריו התחלתי לעבוד בחברה אחרת כשכירה עם תלוש... החברה בא עבדתי כפרילנסרית פנו אלי כרגע ואמרו שהם הנפיקו עבור השכר שמגיע לי (20 אלף) חשבונית עצמית, (הכוללת גם תוספת מע"מ) וקיזזו מתוך הסכום המגיע לי גם 30 אחוז מס הכנסה. פניתי אליהם ושאלתי מדוע חוייבתי ב30 אחוז מס ? (הרי המיסוי משוכלל במדרגות ) וקיבלתי הסבר ש "החישוב למס הכנסה הוא לחשבונית עצמית לא כעובדת" ובנוסף נאמר לי ש"אם אוציא להם חשבונית מס אוכל לשלם המיסים בעצמי ". מה עדיף לי לעשות? לפתוח תיק במס הכנסה על ההכנסה החד פעמית הנ"ל? (כנראה שבעתיד לא אחזור להיות שוב פרילסנרית) האם החברה עשתה נכון כאשר ניקתה מהתשלום עבורי כ30 אחוז מס? חשוב לי לציין שבזמן שעשיתי את הפרויקט הנ"ל לא עבדתי במקביל במקום אחר. אשמח לתשובה, יום מקסים
בסוף השנה יש להגיש דו"ח למס הכנסה ולראות האם יש תוספת מס או החזר.
בכל מקרה, עלייך לדווח על כך לרשויות.
אין לך חובה לפתוח תיק היות ונוכה מס במקור.
בברכה,
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר