שלום, איזה מסמכים צריך הרכוש להגיש על מנת לרשום זכויות בדירה יד שנייה שרוכשים ביו"ש בחטיבה להתיישבות? באיזה שלב ברכישה מבצעים את הרישום? והאם צריך לצורך הרישום עורך דין או שאפשר גם לבד?
שלום, ראשית איני ממליץ לבצע עסקת מקרקעין ללא עורך דין, קל וחומר עסקה ביו"ש. ככל באתר החטיבה להתיישבות במחלקת חוזים ובטחונות מופיעים כלל המסמכים הנדרשים, אך תמיד די ברשימה הטכנית הזאת.
יש גם אפשרות לרשום מעין הערת אזהרה (טופס 8)
רישום מבוצע בסיום העסקה, ולאחר שבידי הרוכש כלל המסמכים (כולל מיסים, איושר מועצה וכו').
לא חובה עורך דין, אבל יש טפסים שמחוייבים להיות מאומתים על ידי עורך דין
כמו כן יש לדווח רישום מיסים, כך שכבר כדאי לקחת עורך דין ממילא.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אבינועם גואלמן
053-7931311
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בדיקת בעלות יש לבצע במרשם הרלוונטי. יש לבדוק היכן רשום הנכס (לבקש מהמוכרים נסח טאבו/אישור זכויות). אם הקרקע לא רשומה, יש לקבל מסמכים מהחזיק ולבצע רישום רישום (הליך משפטי ארוך, יקר ומורכב המצריך מומחיו...
המשך תשובה