שלום וברכה, נהג אוטובוס קבל הודעת תשלום קנס בניגוד לתקנה 3 תקנות אוויר נקי (זיהום אוויר מכלי רכב בדרך).הנהג אמר שאף אחד לא עצר אותו לבדיקה כזאת. התקשרתי למשרד לאיכות הסביבה ושאלתי והם אמרו שאין חובה של בדיקה פיזית בעצירה ויש להם מכשיר לבדיקת זיהום האויר שמודד מרחוק גם בזמן נסיעה. מישהו נתקל בסיטואציה דומה ויכול לייעץ מה לעשות? הדוח ע"ס 500 ש"ח ומחר יום אחרון להגשת הבקשה לביטול אם יש סיבה מוצדקת. תודה
שלום רב ותודה על פנייתכם,
ראשית יש לציין, כי יש לעמוד בסד הזמנים להגשת הערעור הקבוע בחוק.
לא ברור מדוע החברה המפעילה חיכתה לרגע האחרון, כדי להעלות טענותכם לעניין תקינות הדו"ח ודרגת זיהום האויר מרכב.
שנית, פורום הנ"ל מעודד פניות לקבלת ייעוץ ראשוני מקצועי בתחום המשפט ואינו מקום לדיון בין משתמשים.
לשאלתך, הסמכות של משרד הגנת הסביבה להטיל סנקציה בגין זיהום אויר בלתי סביר מרכב, הוקנתה מכוח חוק אויר נקי 2008, תקנות אוויר נקי (זיהום אוויר מכלי רכב בדרך), תשע"ב-2012; תקנות אוויר נקי (זיהום אוויר מכלי רכב), תשע"ב-2012.
בהתאם לסעיף 4 לתקנות, בדיקת זיהום אוויר מרכב בדרך תבוצע בהתאם לנוהל מעודכן המתפרסם באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, באמצעות מכשור העומד בדרישות הדירקטיבה שאושר על ידי מעבדה מוסמכת.
בנוסף, התקנות מסמיכות את נציגי המשרד לבצע בדיקה של גוון עשן. זוהי בדיקה בתנועה באמצעות מעקב ניידת המשרד אחר הרכב, ממרחק שאינו עולה על 100 מטרים, והשוואה אגב צפייה חזיתית בין גוון העשן הנפלט מהרכב לבין דרגת השחור המתאימה בלוח רינגלמן זעיר.
הייתי ממליץ לבצע בדיקה למערכת הפליטה ומערכת בקרת הפליטות במכון רישוי, ועל סמך הממצאים לערער על הדו"ח.
בהצלחה!
בכבוד רב,
ראובן חייקין, עו"ד
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר