אהלן, לפני כחודשיים רכשתי טלפון סלולרי מאתר בחו"ל, לפני שרכשתי ביררתי על חוקי המכס והבנתי שלוקחים כ30 אחוז מערך המכשיר, אגב המכשיר שלי עלה כ1500. כשרכשתי את המוצר הזמנתי שירות משלוחים מחברת שליחויות מהירה, לא דרך הדואר. לאחר כחודשיים של המתנה ליצירת קשר וקבלת המוצר, פניתי לשולח לראות מה מספר הטלפון של חברת השליחויות. דיברתי עם החברה, ונאמר לי שלא הצליחו למצוא אותי מכיוון שלא הושאר טלפון על האריזה, האם זה לא סיבה טיפשית? הרי יש כתובת על האריזה, הם קיבלו תוספת כסף על מנת להעביר לי את החבילה, דרך הדואר היה לוקח לי פחות זמן פחות כסף ושירות שמגיע אליי ולא נותן לי תירוצים, גם הדרך הכי פשוטה ליצור קשר עם מי שנתן להם את החבילה, מה הם לא בודקים לפני? ואם מישהו היה מעביר להם פצצה? .נאמר לי שאצטרך לשלם מיסים ודמי אחסנה בגובה של 2400 ש"ח מכיוון שהפלאפון נשאר שם תקופה ארוכה וכל זאת ללא ידיעתי וללא יצירת קשר עימי. האם זה חוקי לדרוש 150 אחוז מס בעבור מוצר? נאמר לי שאם אני לא רוצה את המכשיר, הוא ילך אליהם, זוהי השיטה במדינת ישראל? לא יוצרים קשר שהמכשיר הגיע, דוחפים מיסים מטורפים, מכשיר חדש בארץ עולה 2000, וכך לוקחים את המכשיר אליהם? אשמח לעזרה מהירה,תודה
אני לא בקיא בסוגיה שלך.
התייעץ עם עמיל מכס בנדון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח קובי צרפתי
053-9368607
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לפתוח תיק במע"מ (אם כי העסקאות חייבות בשיעור מס אפס, באם הן מבוצעות בחו"ל) ומיד גם תיק במס הכנסה ובהתאם לדווח (מע"מ - דו חודשי/קביעת מע"מ) ומס הכנסה אם יקבעו מקדמות לפי מחזור עסקאות. כמו כן יש להג...
המשך תשובה