שלום, תקנות התכנון והבניה (חישוב שטחים) מאפשרות לוועדה המקומית להוסיף שטחי שירות לגבי תוכניות שאושרו לפני 1992 (סעיף 13(ב)) שלא היתה בהן הפרדה בין שטחי שירות לשטחים עיקריים. בתכניות אלו, כל השטחים נחשבים כשטחים עיקריים ובנוסף מוסיפים שטחי שירות משותפים כאחוז מסך השטח העיקרי. רציתי להבין מה שיעור התוספת של שטחי שירות שהוועדות בד"כ מאשרות והאם יש הגבלות או הנחיות כלשהן לסמכות שלהן (למשל כתלות בגודל המגרש, ניצול אחוזי הבניה וכו´)? האם יש מגבלה להוספת שטחי השירות במסגרת פרויקט שכולל ניצול זכויות תב"עיות + זכויות מכח תמ"א 38 במתכונת של הריסה ובניה מחדש? תודה!
שלום רב,
בשאלתך נעוצה התשובה, כל נושאי שטחי השירות תלוי ועומד בהוראות התב"ע החלה על המגרש, גודל המגרש, ניצולי אחוזי בנייה,. קו בניין מקן מגרש וכיוצא בזה..
בכול הנוגע לשאלתך השנייה אין שום מגבלה בתמ"א 38/2 לנצל זכויות תב"עיות + זכויות מכוח תמ"א 38 לרבות תוספת של שטחי שירות (זוהי ההוראה בתיקון 3)
בברכה
עו"ד גיא פרבמן
גיא פרבמן משרד עורכי דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד נריה כהן
053-9386043
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היטל השבחה יהיה כאשר הזכויות אינן מכוח תמ"א 38. לעיתים יש זכויות נוספות שאינן במסגרת תמ"א 38 כגון קומה נוספת או חצי קומה נוספת, או זכויות בניה מכוח תוכניות אחרות. בוודאי שיש גם מס רכישה המוטל על היזם...
המשך תשובה