לצד תוכנית בינוי ופיתוח או עיצוב אדריכלי, שפורסמו עליה לא מעט כתבות בשנה האחרונה, אני רואה בדוחות של חברות ההתחדשות העירונית הציבוריות שוועדות מקומיות מציבות דרישה לפני היתר בנייה של קבלת תוכנית איחוד וחלוקה בסמכות מקומית, כולל הפקדה להתנגדויות. מה טיבה של דרישה זו והאם תנאי שכזה הינו שלב תכנוני ותיק וסטנדרטי בכל תוכנית בנייה או שמא זוהי התפתחות חדשה וייחודית המלווה להתחדשות עירונית?
זו התפתחות של מספר שנים
בעבר היו עושים תב"ע מחוזית ואח" כאיחוד וחלוקה במקומית
אח"כ האיחוד וחלוקה נכנס ישירות לתב"ע המחוזית
היום, אם לא עושים תב"ע מחוזית ועושים תב"ע מקומית/שקד אז מתייחסים לזה במסגרת שקד/מקומית
ואם הולכים ישר להיתר ולא בדיוק הבנתי הקשר של טופס
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
053-9386043
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לא יודע מה זה "להשתלט". אם זה חלק מההסכם אז לא נקרא להשתלט. אם זה לא חלק מההסכם אז יש להבין מה הולך היזם לעשות בשטחים אלו, יכול להיות שאלו דרישות של העריה לשטחים ציבוריים לבניין ולא רצון לקחת או לנכס ...
המשך תשובה