הי, אני פרילנסרית שנותנת שירותים גרפיקאיים בסיסיים, כל מיני מודעות, ברכות, ברושורים ובסגנון הזה. אני לא עושה חוזים או הצעות מחיר ללקוחות שלי כיוון שאין לי הרבה כאלה וזה ב-90% מהמקרים פרויקטי אד-הוק ולא לקוחות חוזרים. עם זאת, אני מנהלת את המו"מ לפרויקט באמצעות הטלפון ושם נקבעים כל התנאים, אני גם מקליטה את כל השיחות שלי ליתר ביטחון. בכל אופן ביצעתי עבודה למישהו מסוים והוא שילם לי רק חלק מהסכום כיוון שלטענתו זה לא מה שהוא ביקש. יש לי הקלטה של השיחה איתו שבה הוסכם תשלום על העסקה ואמרתי באופן מפורש שאחרי 3 סבבי תיקונים התשלום צריך להתקבל במלואו. האם הסכם בע"פ שכזה יהיה תקף משפטית?
שלום רב
אכן הסכם יכול להיות בר תוקף בע"פ אולם הנטל יהיה עליך להוכיח את התנאים שסוכמו.
ככל שאכן ההקלטה כוללת את התנאים אזי יש הסכם שריר וקיים.
מומלץ ביותר להימנע ממצבים אלו וכן לערוך הסכם מול לקוחותיך.
חשוב להבין ש 90% מהמחלוקות אינם מול לקוחות שרוצים להתחמק מתשלום או כתוצאה מפגם בתיאום הציפיות ( לא הבנתי כך, וכד').
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יורם שלום על פני הדברים ניכר מדבריך בבירור אפוא התנהלות לא תקינה מצדה של החברה כלפיך, לפיכך מוטב שתעביר לנו העתק ההסכם בכדי לבדוק ולבחון הוראותיו ,על כל פנים פרילנסר יכול לתבוע את החברה המעסיקה בבי...
המשך תשובה