שלום, לפני כחודשיים סיימתי לעבוד במשרד ממשלתי גדול בתקן של משרת סטודנט. אתמול קיבלתי שיחה ממחלקת שכר, בה נאמר לי כי נעשתה טעות, וכי במשך התקופה בה עבדתי שכח המשרד לנכות מתלושי המשכורת שלי סכומים השווים להשתתפותי בהסדר ההסעדה של המשרד. החוב אמנם לא גדול, עומד על כ-260 ש״ח (אחרי שחלק ממנו קוזז מסתבר מהתלוש האחרון), אך לא ברור לי מהי הדרישה התמוהה הזאת לתשלום חוב אחרי שאינני עובדת במקום כבר ובוודאי כשלא מדובר בטעות שנעשתה על ידי. אבקש לדעת - האם חוקי לדרוש ממני לשלם את החוב? מהן ההשלכות במידה ואינני מתכוונת לשלם את החוב התמוה הזה? תודה!
מריה שלום
יש תנאים בפסיקה על מי חלה חובת תשלום במקרה של טעות של המעסיק. למותר לציין שאלמנט הזמן בהחלט פועל כאן לטובתך.
צרי קשר עם מקום עבודתך ותסבירי כי הטעות שלהם עובדת לזכותך.
אל תשכחי כי מדובר בסכום קטן מאוד ורצוי גם שתשקלי אם כדאי להילחם עליו...
גדי פכטר, עורך דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אריק שלו
053-7429015
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
איני מוצא בסיס לדרישת המעסיק להגביל את שעות העבודה במשרה הנוספת אלא באם הכפל במשרות גורע באיכות העבודה שלך ופוגע בעבודה שלך בפועל....
המשך תשובה