שלום רב, אני עובדת מזה כשנתיים באחת מהרשויות המקומיות באיזור הדרום. במסגרת ראיון העבודה שעברתי לפני כשנתיים ותהליך הקליטה שלי ברשות, נאמר לי (בעל פה) שאעבוד 80% משרה, 32 שעות שבועיות. כשנתיים עבדתי במתכונת זו, 32 שעות בשבוע, על פני 4 ימים, 8 שעות ביום, והמשכורת ניתנה בהתאם. לפני כחודשיים נדהמתי לגלות הפחתה של שעות במשכורת. כאשר ערכתי בירור, הרשות המקומית טענו בפניי, כי מאחר ואני לא עובדת ב 100% משרה, זה לא נחשב לי משרת אם ולפיכך עליי לעבוד 8.5 שעות ביום וכי הדבר על פי חוק. ידוע לי שטענתם נכונה, אלא שעל פי חוק היו אמורים גם למסור לי חוזה העסקה בתחילת עבודתי ברשות ולא כך נעשה. לא קיבלתי כל מסמך שהוא המפרט את מספר השעות שעליי יהיה לעבוד בתחילת העסקתי. אני אם לשני ילדים קטנים ואם הייתי יודעת שבמסגרת התפקיד לא אחשב כמשרת אם, לא הייתי מתחילה לעבוד ברשות. ראוי לציין, כי גם כאשר גילו את הטעות שעשו איתי ועם קולגות אחרות לא מעטות, לא טרחו לפנות אלינו ולהתריע בעניין, אלא קיזזו את השכר על פי השעות החסרות. האם יש עילה לטעון להרעת תנאים?
אורנית שלום.
שינוי תנאי עבודה או שכר הפוגעים בעובד יכולים להיחשב כהרעת תנאים.
הרעת תנאים, התוצאה שלה, לאחר התקיימות התנאים הקבועים בחוק, הוא להתפטר כדין מפוטר.
חשוב שתשקלי את כל התוצאות שיכול להיווצר כתוצאה מהרעה זו.
בכבוד רב,
גדי פכטר, עורך דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אריק שלו
053-7429015
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
על פניו מדובר בתלוש פיקטיבי. על מנת שטיפים יהיו חלק משכר עבודה יש להעבירם בקופת המעסיק. על המעסיק לפרט בתלוש השכר בדיוק את השעות והתשלום בגינם. בכל מקרה יש חובה לשלם שעות נוספות בהתאם לחוק. על פניו מו...
המשך תשובה