שלום, אני עובד במקום עבודה כבר 6 שנים. בתלוש השכר המעסיקה (כנראה) מוחקת לי באופן קבוע את מס' ימי המחלה מתלוש השכר וכך לכל העובדים, המקום של ימי המחלה פשוט ריק... , כשניגשתי אליה על מנת לשאול אותה כמה ימי מחלה יש לי היא ביקש ממני לצלצל לביטוח ולשאול. כשצילצלתי לביטוח הם אמרו לי שאני צריך לפנות למעסיק. האם מחיקת ימי המחלה מתלוש השכר הוא חוקי? מה עליי לעשות אם המעסיקה לא מוכנה להגיד לי כמה ימי מחלה יש/מגיע לי? כמה ימי מחלה מגיע לי בשנה עפ"י חוק? האם למרות שהיא מוחקת לי את ימי המחלה הם נצברים ואוכל להשתמש בהם בהמשך? תודה רבה
משה שלום
מעביד חייב לנהל פנקס ימי מחלה. מעסיק שלא מציין את ימי המחלה מעניק למעשה תלוש שכר לא תקין.
תלוש לא תקין שניתן לעובד הוא עבירה שניתן לקבל עליה עד 5,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
אם אתה עובד משרה מלאה מגיע לך 1.5 ימי מחלה בחודש. ניתן לצבור עד 90 ימים.
בכבוד רב,
גדי פכטר, עורך דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אריק שלו
053-7429015
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מעסיק לא יכול באופן חד צדדי וללא הודעה לעובד לשנות את תנאי שכרו של העובד. הדבר מהווה גם הפרת הסכם עבודה וגם הפרת חובת המעסיק ליתן הודעה על תנאים בעבודה. ...
המשך תשובה